dinsdag 27 mei 2008

De knikkerzak


Jan (4) heeft een uitnodiging gekregen voor het verjaardagsfeestje van zijn vriendje. Hij kreeg de uitnodiging vorige week woensdag en sindsdien worden er nachtjes afgeteld. Het is zo leuk om te zien hoe kinderen naar een verjaardag uitkijken. Meteen toen Jan met de uitnodiging thuiskwam, had ik een idee voor een kadootje. Ik had een poosje geleden prachtige sokkenwol gekregen. Grijs en oranje. Ik heb er mooie sokken voor Maaike van gebreid, maar de wol is nog lang niet op. Perfecte wol om een knikkerzak van te breien. Toen vrijdagavond Henk z’n restjessokken af waren heb ik meteen een knikkerzak opgezet. En vandaag is hij af. Ik heb er in mooie schrijfletters “Dinand” opgeborduurd en hem gevuld met knikkers en bonken. Straks ga ik hem nog leuk inpakken dan kan Jan hem morgen meenemen naar het feestje. En dan maar hopen dat het kadootje in de smaak valt.