maandag 6 oktober 2008

De vloer

Zaterdag is de vloerbedekking gelegd. De legger zou om 8 uur komen en dus was op de vroege morgen heel Luijkensteijn in rep en roer om de laatste dingen uit de kamer te versjouwen en nog een snel ontbijt achter de kiezen te stoppen. Gelukkig regende het bijna niet meer en dus konden de meubels buiten onder een dekzeil staan. Het leggen ging gesmeerd. Terwijl de legger bezig was, heeft Willem samen met Wim en Hans de houten vloer in mootjes gezaagd.



Rond 12 uur was de legger klaar en konden we met inruimen beginnen. Alle handjes hielpen mee en eigenlijk stond alles al snel weer op z'n plaats. Alleen heb ik nog niet meteen alle kasten terug ingeruimd. Dat doe ik stukje bij beetje. Ook de gewone zaterdagklussen moesten immers nog gedaan worden.

Het was erg genieten, gisteren, van de mooie vloer. Het is stukken stiller in huis, nu de plankenvloer weg is. 't Is alleen wel jammer, dat de piano niet zo sprankelend meer klinkt. De akoestiek is weg, nu het geluid door de vloerbedekking wordt gedempt. Dat was wel even slikken voor Willem. Die houdt zo van piano spelen.

Ik heb deze week een behoorlijk vol programma. Twee keer een ouderavond (op 2 verschillende scholen), een keer opdraven als 'zwemmoeder' wat bijna een hele morgen kost en Jan mag woensdag nog z'n verjaardagsfeestje vieren. Verder loop ik achter met de administratie, moet ik nodig de kledingwissel gaan doen en wil ik de tuin winterklaar maken. Nee, dat gaat allemaal niet lukken in 1 week :-). Voor de kledingwissel alleen al, trek ik toch altijd wel 3 weken uit. Ik heb er een hekel aan. Overal dozen, stapeltjes kleren, passen, doorschuiven, kasten rommelig, maar goed, het moet nu eenmaal gebeuren. Ze hebben hier over 2 weken herfstvakantie en in die vakantie wil ik op een morgen in 1 keer alles gaan kopen, wat nog nodig is. En dan hoop ik alles vóór het einde van de vakantie helemaal in orde te hebben. Nu maar hopen, dat er geen streep door de rekening getrokken wordt door het een of ander.