zaterdag 25 juli 2009

Tegenvaller

Gisteren kwam de hematoloog. Ze vertelde, dat mijn bloedwaarden nog niet helemaal goed waren (1.7 voor de kenners), maar dat ik tóch zaterdag naar huis zou mogen. Alles werd geregeld: trombosedienst gebeld, apotheek gebeld, dokter geïnformeerd enzovoorts. Ik had met de verpleging afgesproken, dat vandaag de nachtdienst bloed zou prikken, zodat de uitslag snel bekend zou zijn en dat Willem me dan om 10 uur op zou komen halen. Vanmorgen stond inderdaad al om half 7 de zuster bij m'n bed om te prikken. Later kreeg ik m'n ontbijt en ik ging onder de douche en me aankleden. Ik was net bezig om mijn tas in te pakken, toen de dokter met z'n gevolg binnenkwam. De deur ging dicht en de dokter ging er maar eens bij zitten: Hij vond het niet verantwoord me naar huis te laten gaan :-(. Mijn bloedwaarden waren nog niets verbeterd. Bovendien heb ik 4 embolieën, die in grote takken van mijn longen zitten. Ik zou longontsteking kunnen krijgen en weet ik al wat nog niet meer. Je zou er mismoedig van worden. De zuster bleef nog even bij me, toen de dokter weg was. Ze was heel lief en zei, dat Willem maar met de kinderen hierheen moest komen. Dat iedereen welkom was en er niet naar bezoektijden zou gekeken worden. Da's leuk natuurlijk. Straks verwacht ik Willem dus hier. Met in elk geval Jan, die woensdag 6 jaar is geworden, wat we deze morgen zouden vieren.

Ik wist niet, dat een oefening in geduld zoooooooooo lang kon duren...

Trouwens nog iets leuks consuminderigs: Jan wilde graag een step met luchtbanden voor zijn verjaardag. De 2 speelgoedwinkels op ons dorp hadden alleen maar stepjes met van die kleine wieltjes. We belden gisterenavond hier vanuit het ziekenhuis naar de fietsenmaker, om te vragen of hij ze soms verkocht. Die had inderdaad steppen op luchtbanden. Maar die bleken maar liefst 70 euro te kosten! Ik zei, dat ik dat teveel vond. Het verjaardagsbudget ligt hier op 50 euro per kind. Had de fietsenmaker niet iets van 50 euro staan? Nee, dat had hij niet. Maar hij wilde wél het verschil met ons delen en de step voor 60 euro aan ons verkopen. Daar konden we ons prima in vinden. Dan hoefden we in elk geval niet verder te zoeken en zou Jan toch op tijd zijn kado krijgen! Toch mooi 10 euro 'verdiend' in 5 minuten tijd :-)