zaterdag 5 september 2009

Vandaagse bezigheden en nieuwe adverteerders

Zaterdag is altijd zo'n dag vol met van alles en nog wat. Het begon vanmorgen lekker ontspannen, op z'n zaterdags. Een beetje uitslapen, wat rommel opruimen, kinderen helpen met ontbijt klaarmaken, Leendert de deur uit helpen naar de zorgboerderij en daarna een momentje voor samen: ontbijt met z'n tweeën op de bank met de krant erbij ;-). Maar daarna moesten we volaan aan de bak.

Drie kinderen gingen weer voor de eerste keer na de zomervakantie naar de natuurclub in de Biesbosch. Hans z'n laarzen bleken te klein. Hij sjeesde daarom nog snel naar Schoenenreus voor nieuwe. Daarna werden ze opgehaald door een moeder, die ook 2 kinderen op de club heeft.

De wasmachines draaiden inmiddels op volle toeren. Evenals de broodbakmachines, die met 3 tegelijk degen stonden te kneden. Op zaterdag bak ik altijd 6 broden. Verder bak ik meestal iets voor zondags bij de koffie. Vandaag waren dat saucijzenbroodjes.



En voor tussen de middag bakte ik een stapel eierkoeken. Die gingen er om 1 uur prima in, toen Willem de kinderen weer had opgehaald van de natuurclub. We hadden wel een rare combinatie: eierkoeken met basterdsuiker en daarbij: tomatensoep :-). Nou ja, iedereen vond het lekker en alle buikjes waren weer vol. 's Middags ging Maaike bij een vriendinnetje spelen, Koos en Maria kregen een vriendje en vriendinnetje hier te spelen.

Na een flinke hoeveelheid strijk weggewerkt te hebben, gingen Willem en ik naar de boer. Henk mocht mee. Die kreeg daar de schrik van z'n leven, omdat de (grote) hond aan z'n voet likte :-). We kwamen met een grote lading thuis. Alleen al 65 kilo aardappels en 24 kilo appels. Het is altijd een hele klus om alles goed verzorgd op te ruimen. Er zaten 2 kistjes pruimen bij, die voor het mooi meteen verwerkt moesten worden. Maar dat lukte vandaag echt niet. Dat staat dan maar op voor maandag bij leven en welzijn. Ik maak nog maar een keer jam ervan, denk ik. Het zal wel de laatste keer pruimen zijn van dit seizoen.

Na het opruimen ging Willem nog een uurtje hout zagen voor de houtkachel. We hebben dit jaar door de omstandigheden niet echt voor veel hout kunnen zorgen. We hebben nog lang niet genoeg voor 1 winter. We zullen daar nog goed ons best voor moeten doen. Intussen begon ik aan het voorbereiden van de bbq. Het was té mooi weer om dat niet te doen. Daar zouden we spijt van krijgen ;-). Hoewel het wel wat winderig en wat fris was, was het toppie. Vriendje en vriendinnetje mochten blijven meeëten en iedereen genoot. Daar kan ik zó blij van zijn! De kinderen vinden het altijd geweldig, als ze aan het eind nog marshmellows mogen smelten bij de hete bbq:







Trijnie vond het wel leuk om met d'r moeder op de foto te gaan:



Hans vergreep zich uitgebreid aan de gemarineerde kippenvleugels.



Willem heeft vandaag nog hard gewerkt achter de schermen van dit blog. Er zijn weer twee nieuwe adverteerders, die ik van harte aanbeveel. De eerste is . Dit bedrijf behoeft nauwelijks introductie hier. Ik heb er de afgelopen weken meerdere keren naar verwezen en over geschreven. Bij de Brouwmarkt kun je álles verkrijgen op het gebied van wijn, bier en likeur maken. En álles op het gebied van ontsappen, jam maken, wecken. Dan nog allerlei door mij onontdekte gebieden, zoals: Komboecha, Azijn maken enzovoorts. Het is een feest om de winkel te bezoeken. Zéker als je er deskundig advies en koffie krijgt! Als Almere te ver weg is, kan je alles ook via internet bestellen. Gemakkelijker kan het toch eigenlijk niet ;-).

De tweede adverteerder is een bedrijf waar ik enkel maar positieve ervaringen mee heb, . Ook dit bedrijf heb ik al eerder op mijn blog genoemd. Leditlight verkoopt LED-verlichting. Maar dan niet de LED-verlichting, waar sommige bouwmarkten e.d. mee stunten en die vaak van inferieure kwaliteit zijn. De LED-verlichting van Leditlight behoort tot de allerbeste. Goede lichtopbrengst en een zeer lange levensduur. Hoewel de lampen behoorlijk duur zijn, zie ik het als een goede investering. Op den duur haal je je geld er dubbel en dwars uit. Langzaam maar zeker worden hier de lampen vervangen door LED-lampen. Ik ben begonnen met 3 steekspotjes. Inmiddels hebben we ook al 6 'gewone' bollampen. Om alles over deze zeer energiezuinige verlichting te weten te komen, verwijs ik graag naar de website van Leditlight.