zaterdag 3 april 2010

Aktie op zaterdag

Vandaag was het een lekker aktiedagje in huize Luijk. Ik ben vanmorgen al bijtijds (voor zaterdagse begrippen dan) opgestaan. Eerst maar eens alle apparaten ingeschakeld: twee wasmachines, drie broodbakmachines en een vaatwasser. Terwijl die allemaal hun ding deden, ging ik het mijne doen. Ik ben heerlijk gaan opruimen. De kinderen hebben geholpen, maar niet zo lang. Het was lekker weer en er was voor later op de dag veel regen voorspeld. Daarom zijn ze snel aan de slag gegaan met het bezorgen van de boekjes voor de markt. Ze hebben alvast 300 boekjes huis-aan-huis bezorgd en hebben daarmee een mooi beginnetje gemaakt.

Intussen heb ik kilo's peren zitten schillen. Handperen en stoofpeertjes. De handperen zijn op siroop achter het glas gegaan en de stoofpeertjes zijn eerst mooi rood gestoofd en daarna ook ingemaakt. Ik heb nog heel wat kilo's peren staan en Tweede Paasdag wil ik daarom zeker ook nog wel het één en ander verwerken.



De maandboodschappen zijn ook weer bezorgd. Ik heb alles weer in de kasten staan en voel me een rijk mens.

Vanmiddag hebben we het nuttige met het aangename verenigd. Willem wilde er graag nog even tussenuit. Nu moesten we nog iets ophalen in Geldermalsen en dat is aardig op de route naar Kesteren, waar Willem z'n zus met haar gezin woont. Willem belde haar op en ja, ze was thuis en we waren welkom. We namen vijf kinderen mee en hadden een gezellige middag. De kinderen hebben zich vermaakt op de trampoline en de Wii. Twee dingen, die we zelf niet hebben en waar de kinderen dol op zijn. Intussen hebben we bijgekletst met schoonzus en zwager. We kregen nog iets moois mee van zwager. Hij kweekt Japanse Esdoorns en wilde ons er één geven. Ik dacht, dat dat niet zou gaan in onze kleine tuin. Maar zwager heeft precies verteld, hoe we de esdoorn klein (en zelfs in een pot) kunnen houden. We hebben een heel mooie gekregen en ik heb hem een plaatsje gegeven, dichtbij de tuindeuren. Dan kan ik er fijn vanuit de kamer naar kijken, hoe hij uitloopt.



Er zijn zes broden gebakken en 24 eierkoeken. De tuttifrutti staat in de week. De bokkenpootjestaart wacht in de koelkast. Tijd voor de rustdag.