vrijdag 23 april 2010

Ballen

Als gezinsmanager heb je heel wat ballen in de lucht te houden, om de boel lekker te laten lopen. En dan nog, moet je steeds opnieuw keuzes maken. Niet alles wat moet of wat je wilt is te realiseren. Soms voel ik me daardoor wat mismoedig. Dan zie ik zóveel werk, waar ik domweg niet aan toe kom. De afgelopen twee dagen, had ik last van rommelhoeken, waar ik dolgraag aan zou beginnen. Ik ben niet zo snel somber. Maar deze keer raakte ik er echt door in een sombere stemming. Vanavond ben ik heerlijk opgeknapt. Zomaar van wat prachtige pianomuziek van Lang Lang, waar ik al stoofperen schillend naar luisterde. Gelukkig is m'n sombere bui weg en kan ik terugkijken op alles wat ik deze week deed. Leuke dingen, minder leuke dingen, dingen die me energie gaven, dingen die energie vraten, dingen die mochten, dingen die moesten. En ik voel meer weer rijk.

Wat een afwisseling bracht de week! Wassen, strijken, eten koken, brood bakken, wc's boenen, vuilnisbakken legen, stoffen, zuigen, de buitenboel vegen, voor m'n zaaisels zorgen, schoenen kopen met Maaike en Maria, een gesprek bij Leendert op school, koffie drinken bij M., met mijn schoonmoeder naar de bank, met mijn schoonmoeder koffie drinken, een kaartje schrijven naar een jarige, een kaartje schrijven naar een zieke, een 'oude' vriendin mailen, telefoneren met mijn moeder, Koos naar Dordrecht rijden, een knoop aanzetten, een kostuum ontvlekken, planten water geven, bloggen, de krant lezen, wandelen met Willem, de vogelkooi schoonmaken, folders vouwen met Hans en Maaike, e-mailen met die en gene, veel kopjes koffie drinken met Dirk (die op z'n examen na klaar is op school) en Henk, een kistje peren schillen, nadenken over de verjaardag van Maaike, ontbijtjes klaarmaken, heel veel rommel opruimen, vast één rommelhoek aanpakken (ongeveer één vijftigste deel van de garage ;-) ), nou, nou, nou, nu kan die wel weer. Ik ga fijn nog even bankhangen met Willem. Da's ook hard nodig :-).