zaterdag 28 augustus 2010

Doenig dagje

Het was een heerlijk 'doenig' dagje vandaag. 't Begon vanmorgen met het aanzetten van alle mogelijke apparaten: twee wasmachines, de vaatwasser, drie broodbakmachines, m'n strijkijzer en de ontsapper. Wim en Geertje zijn gisteren thuisgekomen van hun vakantie in Zeeland en die lieverds hadden een grote zak vol rozebottels voor me geplukt. Ik heb ze in de ontsapper gedaan en er later jam (of eigenlijk gelei) van gekookt. Lekker! En dat zomaar gratis uit de natuur :-).





Maaike en Koos gingen weer voor het eerst na de zomervakantie naar de natuurclub, Leendert naar de zorgboerderij, Maria logeerde bij haar hartsvriendin die haar verjaardag vierde en Trijnie gaf weer voor het eerst na de vakantie fluitles aan twee leerlingetjes. Het voelde weer als vanouds, al die aktiviteiten.



Vanmiddag zijn we met z'n viertjes naar Johan en Ria (zwager en schoonzus) in Kesteren gereden. Een poosje geleden plukten we daar pruimen. Nu waren de appels aan de beurt. Dat ging heel wat sneller dan de pruimen! In no time hadden we emmers vol appels. Ze staan nu heerlijk te geuren in de garage. Ik moet ze nog even nakijken om er de aangestoken exemplaren uit te vissen en daarna ga ik ze in etappes verwerken. De meeste appels zullen tot moes gekookt worden. Daar is iedereen hier dol op.



Vanavond ga ik de laatste hand leggen aan mijn borduurwerk. Het is een merklap en ik moet alleen nog m'n initialen en het jaartal borduren. Maar dat moet ik eerst even uittellen, zodat het netjes in het midden komt. We zetten er mooie muziek bij op. 'n Fijn rustmoment!