maandag 6 september 2010

Naaimachine

Vanmiddag heb ik de naaimachine maar eens onder het stof vandaan gehaald. Nu ik weer netjes met lijstjes werk kom ik eindelijk ook aan allerlei kleine klusjes toe, die al heel lang geleden op de lange baan terecht kwamen. Zo lag er een aardig stapeltje versleten baddoeken te wachten om tot washandjes vermaakt te worden. Er kwamen vanmiddag dus geen prachtige kunstwerken onder de naaimachine vandaan, maar gewoon simpele washanden, geknipt uit de goede delen van versleten baddoeken. Ik had het werkje af willen hebben als de kinderen uit school zouden komen. Maar dat is me niet gelukt. Ik zat op den duur zó te jachten dat de naald brak en in stukken door de kamer vloog. Oei! Toen heb ik maar besloten dat het genoeg was voor vandaag. Er ligt nog wel meer op die lange baan, dus voorlopig kan ik vooruit :-). Wie weet kom ik er nu eindelijk ook weer eens aan toe iets leuks op te naaimachine te doen, behalve allerlei minder of meer noodzakelijks. Wat is dát lang geleden...