woensdag 3 november 2010

Kringloop en koeken

Dat heb je ervan. Als ik een poosje niet blog gaan er honderduizend dingen door mijn hoofd spoken. Het bloggen blijkt voor mij een vorm van 'mijn hoofd leegmaken'. Snel nog maar even achter m'n laptopje. Anders wordt het zo druk in mijn hoofd ;-).

Zaterdagmiddag reden we naar Maassluis om er de skeelers voor José uit de Oekraïne heen te brengen. Ik schreef daar eind augustus over. Binnenkort vertrekt er een transport met hulpgoederen naar de Oekraïne en dan gaan de skeelers mee. Toen we op het adres in Maassluis aankwamen waar we de skeelers konden achterlaten, zagen we aan de overkant van de straat een Kringloopwinkel. En natuurlijk konden we het niet laten om daar even naar binnen te gaan :-). We waren met z'n vieren: Maaike, Henk, Willem en ik. En we waren daar wel een poosje onder de pannen. Wat een geweldig leuke Kringloopwinkel was dat! Alle spulletjes stonden bijzonder leuk uitgestald. Alleen was er niets geprijsd en dat maakte me even onzeker: zou het niet erg duur zijn allemaal? Ik complimenteerde de mevrouw bij de kassa over de leuke uitstalling en vroeg haar meteen naar de prijsjes. De mevrouw was verrast door het complimentje en vertelde dat er inderdaad niets geprijsd was, maar dat we er vast en zeker uit zouden komen. Dat klonk geruststellend genoeg voor me om wat spulletjes bij elkaar te sprokkelen: wat glazen (van Jet), twee scherpe keukenmessen, een mooie karaf, een stapeltje onderzetters voor glazen en een dik boek. Het kostte slechts 6 euro. Echt een koopje! Ik vind het een aanrader, deze kringloopwinkel! De gegevens: De Kleine Schaal, Heldringstraat 6a, 3144 CG Maassluis. Geopend: di tot vr van 10 tot 4 en op za van 10 tot 3 uur. Voor wie net als ik dol is op kringloopwinkels en rommelmarkten heb ik nog een tip voor aanstaande zaterdag: In Streefkerk wordt er een verkoping met rommelmarkt georganiseerd ten bate van gehandicaptenzorg De Schutse. Je kunt van 9.00 tot 15.00 u. terecht aan de Middenpolderweg 25 te Streefkerk. Je kunt er goed parkeren, overdekt 'winkelen' en genieten van een gratis kopje koffie. Wat wil je nog meer :-).

Vandaag was het Dankdag. Tussen de kerkdiensten hebben Maaike en Maria heerlijke kokosmacronen gebakken. Een poosje geleden kreeg ik een pakket met allerlei bakproducten van De Bakwinkel. Ook de mix voor kokosmacronen zat daar bij. Het was een succes. Het koeken bakken met deze mix bleek kinderlijk eenvoudig. Er hoefde alleen maar heet water aan de mix toegevoegd te worden en na een poosje wachten kon het beslag op ouwel rondjes worden geschept en konden ze de oven in. De koeken smaakten verrukkelijk!



Terwijl de meisjes aan het bakken waren was ik aan het strijken. Koos wilde ook graag strijken en die mocht de zakdoeken en theedoeken doen. Vervolgens trok Jan een sip gezicht, want hij wilde óók :-). Gelukkig bleken er nog wel een paar zak- en theedoeken aan de droogrekken te hangen.