woensdag 16 februari 2011

Weer een diploma verder

Vandaag mocht Maria afzwemmen voor haar C-diploma. En, HOERA, ze heeft het gehaald. Weer een diploma verder. Nog twee kinderen te gaan :-). Maria wilde graag op m'n blog. Bij deze dan, lieve knappe meid!



Vanmorgen heb ik een stukje van de garage opgeruimd. Gewoon verstand op nul en gáán. Daarna heb ik mezelf getrakteerd op een half uurtje in m'n tuintje werken. Heerlijk in de zon! Vorig jaar kreeg ik van zwager Johan een mooie Japanse Esdoorn. Ik zag dat er al wat leven in de brouwerij kwam: heel kleine rode bladknopjes. Hoogtijd (of eigenlijk al een beetje te laat!) om het boompje een beetje te snoeien. Daarna heb ik wat opgeruimd en ook de oude, houtige stengels van de munt en de citroenmelisse eruit geknipt. Die kruiden komen al mooi op. Van de Oregano is nog weinig te zien. Ik ben benieuwd hoe die de winter heeft overleefd. Ik heb erover nagedacht welke kruiden ik erbij wil hebben. In elk geval wil ik er rozemarijn bij. En verder heb ik een keuze gemaakt uit de zaden van Diana. Diana heeft een erg leuke tuinensite. Ik heb er uren zitten lezen, kijken, kiezen en kwijlen ;-). Ze wint zelf de zaden van haar bloemen en planten en verkoopt die voor een klein centje. Voor iets meer dan 4 euro kocht ik 7 zakjes zaad bij haar. Volgende week wil ik de pepers zaaien. Dat moet echt vroeg. De rest zaai ik pas in de tweede helft van maart. Wat heb ik er zin in! De jongens zeiden vanavond dat er weer koud weer op komst is. Arch! Van mij mag de lente nu wel komen. Maar ja. Dat laatste staartje van de winter kan soms nog zó lang duren en zó venijnig zijn. We moeten dan de kachel nog maar eens lekker opporren :-).