maandag 29 augustus 2011

Verwend!



Een poosje geleden kreeg ik van een aardige bloglezeres twee kaartjes voor een concert van het Urker Mannen Ensemble/Call met Pieter Jan Leusink. Zaterdagmiddag was het zover. Willem en ik zouden gezellig met z'n tweetjes naar het concert gaan. Ik liep me er al weken op te verheugen en Dirk was zo lief om te willen oppassen. Willem en Leendert waren al om 7 uur de deur uit gegaan om hout te zagen en te kloven en kwamen na een ochtendje hard werken moe en hongerig thuis. Willem sprong onder de douche en ik smeerde vlug vlug wat broodjes voor onderweg. Juist toen we klaar waren voor vertrek kwam de postbode en nieuwsgierig wierp ik een blik op de post. Hé, er zat een dikke envelop bij voor mij! Wat zou dat nu toch zijn? Ik maakte het pakje open en tot mijn grote verrassing kwam daar een prachtige omslagdoek uitgerold! Ik kon er gewoon niet over uit! Het was maar een paar dagen geleden dat een bloglezeres me mailde, of ik het leuk vond als ze een omslagdoek voor me haakte en welke kleur ik dan zou willen. En nu lag daar die prachtige doek. Helemaal speciaal voor mij gemaakt! Ik deed de doek meteen om. Hij kleurde prachtige bij de kleren die ik droeg. Hè wat heerlijk warm is dat. Echt iets voor mij. Ik ben zo'n koukleum. Ik heb de doek fijn om gehouden en later in de St. Janskerk in Utrecht kwam hij prima van pas.
Willem en ik hebben genoten van het concert. Er zaten werkelijk prachtige stukken bij. Ik ben vooral dol op mannenkoren en heb eigenlijk niet zoveel met sopranen. Maar van de vertolking van "Solveigs Lied" van Grieg kreeg ik toch wel kippenvel. Sommige nummers waren ook gewoon grappig om te horen. Ik vond het erg leuk om mee te maken.