donderdag 1 december 2011

Jarig Jetje

Gisteren was Maria jarig. Tien jaar is ze geworden, mijn kleine prinses. Wat een heerlijke leeftijd. Ze heeft zo onbekommerd genoten van haar verjaardag. Ze wilde erg graag Playmobil voor haar verjaardag. Samen met haar vriendinnetje speelt ze daar echt uren mee. Zo leuk! Ze wilde graag de basisschool. Die is in de aanbieding bij Blokker: van 100 euro voor 70 euro. En vorige week dinsdagavond ging daar op de speciale koopavond nog eens 15 % vanaf. Toen had ik hem voor nog geen 60 euro. Ons verjaardagsbudget is 50 euro voor het grote kado van papa en mama. Daarom hebben Dirk en Trijnie meebetaald en kon Maria's grote wens in vervulling gaan. Gisterenmiddag hebben Hans en Maaike geholpen met het opzetten. Dat was een grote klus. Volgens de informatie op de doos moest dat wel 90 minuten in beslag nemen. Maar hier stond de school pas na twee uur noeste vlijt in elkaar en kon het spelen fijn beginnen.

Op school mocht Maria natuurlijk trakteren. Ze wilde graag chocolade-banaan muffins uitdelen. Voor de zekerheid heb ik er ook nog maar appel-kaneel muffins bij gedaan. Wat rook het lekker, toen ik Maria met de schalen naar school bracht.

Eigenlijk wilde ik 's morgens gaan taarten bakken voor de visite die 's middags zou komen. Maar het is deze week zo druk, dat Willem zei, dat ik die taarten maar eens gewoon moest gaan kopen. Het voelde wel raar. Het is echt jaren geleden, dat ik taarten kocht. En toen ik voor de toonbank van de Hema stond om een keuze te maken, moest ik echt iets overwinnen. Wat een geld. Een gemiddelde taart kost 8 euro. Als je er dan 3 nodig hebt...Maar denkend aan hoeveel uren het me zou kosten om alles zelf te bakken heb ik de knoop ferm doorgehakt en niet alleen taarten gekocht voor Maria's feest, maar ook taarten besteld voor ons 25-jarig huwelijk. Nu is het toch wel een fijn gevoel, dat dat allemaal geregeld is en ik er geen werk meer aan heb.

Maria vond het trouwens jammer. Die vroeg of ik toch nog een kwarktaart wilde maken :-). Ik heb haar beloofd, dat ik die dan maak voor als ze haar vriendenfeestje geef.

's Middags is er veel visite geweest en Maria is heerlijk verwend. Vanmiddag uit school wil ze fijn met haar nieuwe speelgoed spelen.





Voor mij is het vandaag een drukke dag. Ik wil alles netjes en in orde hebben voor morgen. Ook moet ik nog op stap voor de verjaardagskadootjes voor Wim en Geertje. Vanmiddag komt de kapper voor de 6-wekelijkse knipbeurt. Dat geeft ook altijd de nodige drukte. En vanavond is er een kerkdienst waar we met z'n allen naar toe willen. Werk aan de winkel!