woensdag 11 januari 2012

't Gewone werk

Langzaam maar zeker heb ik het gewone werk weer opgepakt. Maandag begon de basisschool weer en gisteren gingen ook de VO-ers eindelijk aan de slag. Nu heb ik het rijk thuis weer min of meer alleen. Min of meer. Want echt alleen ben ik eigenlijk bijna nooit. Gisteren was Maria ziek thuis en vandaag Trijnie. En als er niet iemand ziek is, dan is er allicht iemand die uitval van school heeft, of ik krijg aanloop. Dat maakt dat al m'n mooie opruimplannetjes regelmatig worden gewijzigd. Maar het geeft niet. Het komt zo het komt en het gaat zo het gaat, plachten we hier te zeggen. In elk geval draai ik braaf iedere dag m'n 2 of 3 wassen, zorg ik ervoor dat alles met strakke regelmaat gestreken of gevouwen in de kasten komt, bak ik weer brood en koek, kook ik weer degelijke prakken (behalve maandag, want toen 'moesten' er nog poffertjes gegeten worden, omdat ik dat voor in de kerstvakantie had beloofd), staat m'n agenda weer vol met allerlei afspraakjes, vul ik weer formulieren voor van alles en nog wat in, ben ik net Dirk z'n kantoortje weer gaan soppen, denk ik mee over spreekbeurten en boekverslagen, kortom: zit ik weer volop in het gewone werk. Eigenlijk ook wel weer fijn, toch?