dinsdag 24 april 2012

Voortgang

We boeken voortgang voor wat betreft het ontrommelen van Huize Luijkensteijn. Zaterdag is er niets de deur uit gegaan. Maar dat had ik voorzien. Op zaterdag is het altijd zó druk en volgepland. Afgelopen zaterdag was dat al niet anders. Ik heb het niet snel, maar zaterdag liep ik echt letterlijk tegen mijn grenzen aan. Eer dat het ´s avonds 8 uur was, kon ik niet meer op of neer van de bekkenpijn en was ik er gewoon chagrijnig van. Zondag is er ook niets ontrommeld. Toen hadden we onze rustdag. Maar gisteren heb ik de draad weer opgepakt en aan het einde van de dag stond er toch weer een tas vol rommel klaar bij de voordeur. Fijn gevoel!



Er is ook voortgang in mijn Webtaurant. Langzaam maar zeker breid ik de menukaart wat uit.

Verder gaat het hier zijn gewone gangetje. Zaterdagavond kwamen Hans en Maaike terug van de Sovon-jongerendag. Ze hadden het geweldig gehad! Tijdens de nachtwandeling hadden ze niets gezien, maar de volgende dag hebben ze heel veel soorten vogels gespot en ook vogels gevangen en geringd. Ze zagen o.a.  de Kleine bonte specht, Middelste bonte specht (2 keer!) en Grote bonte specht,
Boomklever en Boomkruiper, Vink, Appelvink, Zwartkop glanskop, Goudhaantje, verschillende
eekhoorns en een ree. Het weer was prachtig, terwijl wij hier in het Westen nog net niet verdronken. Ze hebben echt geluk gehad. Ook het kamperen (bij bijna nul graden Celsius) was goed gegaan. Wat heerlijk, dat ze dit zomaar mochten meemaken. Vogelen is echt leuk en de natuur is zó mooi.
Omroep Gelderland was ook van de partij en maakte een reportage
?

Deze week staat stijf van de afspraken en morgen hoopt Maaike jarig te zijn. Wat zal het heerlijk zijn, als het grootste deel van de familie volgende week lekker vakantie heeft! Ik kijk er erg naar uit.

Net ging ik even om wat boodschappen naar Albert Heijn. Ik wil voor morgen aardappelsoep met zalm maken. Met een zelfgebakken breekbrood erbij hebben we dan een snelle maaltijd. Ik zocht naar voordelige zalm en vergeleek daarom de kiloprijzen. Zalmsnippers bleken het voordeligst. Een bakje van 250 gram voor 3,49. Althans, dat stond op het schap. Maar bij het checken van de houdbaarheidsdatum zag ik dat er op het bakje stond: inhoud 200 gram. Raar dat het dan geprijsd is per 250 gram. Ik besloot het toch even na te kijken op de bon. En, je raadt het al: er werd mooi 3,49 berekend voor mijn 200 gram zalm. Ik ging naar de servicebalie, want dit riekt naar verlakkerij. Ik legde de mevrouw het probleem uit en er werd driftig gebeld. Iemand ging het nakijken. Mijn verhaal klopte. Dus, was de conclusie van de mevrouw: ¨Het kaartje aan het schap klopt niet, er zijn alleen bakjes van 200 gram.¨ Ja, duhuh, maar dan wil ik toch echt dat daar iets aan gedaan wordt. Dus in plaats van ´bedankt´ te zeggen en weg te gaan (wat die mevrouw leek te verwachten), bleef ik staan en ik keek vast een beetje dom ;-). Toen zei de mevrouw: ¨Ik kan u 50 cent teruggeven. Dat is het enige wat ik kan doen.¨ Nou, oke dan. Eigenlijk had ik 70 cent moeten terug krijgen, maar ik wilde niet moeilijk doen. Wel ga ik de volgende keer dat ik daar in de winkel kom, kijken of er een goed bordje hangt. Want de kiloprijs klopt nu niet en dat is toch wel iets waar mensen op letten bij het doen van hun aankopen.

Vanmorgen moest ik van half 11 tot 12 uur op de basisschool zijn. Ik heb dus nog niet zoveel ´gehuishoud´. Aan de slag dan maar. En natuurlijk moet ik nog aan de ontrommeling werken vandaag ;-).