woensdag 23 mei 2012

Hoe akelig :-(

Eén van m´n kippetjes legde al drie dagen geen ei. Nu last die kip weleens meer een legpauzetje in, maar ik vond ook dat haar kam wat bleekjes zag.
Vanmorgen liet ik de dames los in de tuin. Ze scharrelden lekker en namen samen een zandbad. Toen ik terug kwam van boodschappen doen, zag ik maar één kip. De andere was in het leghok gaan zitten. Eerst dacht ik nog dat ze een verlaat ei aan het leggen was. Maar toen ik naar haar keek zag ik dat er iets was. Ik ging voer en schoon water klaar zetten en de kip die in de tuin scharrelde kwam meteen aanrennen. Maar de kip in het leghok bleef maar een beetje dralen. Ik pakte haar op en ze voelde slap. Zou ze last hebben van de warmte? Ik besloot om haar wat drinken in haar bek te gieten. Lepeltje voor lepeltje slikte ze het water op. Ze keek helder uit haar oogjes, maar was verder veel te tam. Ze deed geen enkele poging om uit mijn armen weg te glippen. Ik zette haar in het hok en besloot elk kwartier wat water te geven. Maar ze ging zitten met haar vlerken wijd en dook helemaal in elkaar. Ik heb haar weer gepakt en in een krat in huis gezet. Daar is het een stuk koeler dan in het hok. Het mocht allemaal niet baten. Ze ligt nu met geloken oogjes en ik geloof niet meer dat ze het gaat halen. Eigenlijk zou ik haar beter kunnen dood maken, maar dat durf ik niet zo goed. Ik denk niet dat ze pijn heeft of zo. Haar ademhaling gaat weliswaar langzaam, maar niet moeizaam. Ik laat haar dan maar stilletjes doodgaan. Snik, wat is dat akelig :-((