dinsdag 17 juli 2012

Hap Snap (slot)

Nog één logje en dan ben ik weer ´bij´.

Vorige week donderdag zijn Maaike, Henk, Willem en ik met Dirk naar zijn school geweest. Hij studeert aan het HBO in Den Haag en kreeg die dag zijn propadeutisch getuigschrift. Het was een feestelijk gebeuren. Eerst was er een ontvangst met koffie en thee in de Centrale Hal van de school. Maaike en Henk waren er nog nooit geweest en keken er hun ogen uit. Het is architectonisch dan ook erg mooi.



De directeur hield een korte speech en daarna gingen de studenten in groepjes naar verschillende collegezalen. Daar kreeg iedere student een persoonlijk toespraakje van zijn mentor en werd het getuigschrift overhandigd.




Leuk om al die studenten te zien en hun persoonlijke verhaaltje te horen! Om half 6 begon de receptie in het Centrale Restaurant. Het was er een gezellig geroezemoes. Iedereen praatte met iedereen en er was een grote keuze in iets te drinken en grote schalen hapjes. Henk had zich inmiddels teruggetrokken in zijn eigen wereldje ;-).


Voor onderweg naar huis hadden we thuisgemaakte tosti´s bij ons. Maar we hadden nog zó´n trek en Dirk was in zó´n opperbeste stemming, dat er spontaan besloten werd tot een stop bij McDonalds. Dirk zou trakteren. We zaten lekker in het avondzonnetje op het terras en smikkelden terwijl Henk vooral ook fijn speelde :-).






Al met al was het erg leuk om op terug te kijken!

Inmiddels zijn de voorbereidingen voor onze vakantie in volle gang. Tot vorige week heb ik steeds nog ontrommeld. De laatste auto vol is naar de stort en de Kringloop gegaan.




Nu is het even genoeg. DV na de vakantie wil ik de draad weer gestructureerd oppakken. Nu is het poetsen en inpakken geblazen. We hopen maandag met z´n tienen naar Ellen in Zwitserland te vertrekken. Trijnie blijft thuis. Kan ze mooi op het huis passen en voor de dieren zorgen. Zij gaat pas op vakantie als wij al terug zijn. We tellen nu bijna de uren af. We hebben er zó´n zin in!! We gaan met drie gezinnen (het gezin van Ellen en twee Nederlandse gezinnen) in een groot huis in een kleine plaats. Het is daar eenvoudig leven, want er is geen warm stromend water en we koken/bakken op een houtfornuis. Ellen mailde net al, dat het komend weekend daar (weer) zo´n 30 graden wordt en eerlijk gezegd verlang ik ook wel heel erg naar warmte. Ik ben dol op warmte en zon en het is mij niet snel té warm. Bij een graad of 30 voel ik me altijd heerlijk en ben ik hyperaktief :-). Op naar Zwitserland dus :-).