vrijdag 21 september 2012

Recyclen

Wat kan recyclen toch reuzeleuk zijn! Ik heb deze week van de bij elkaar gezochte stofjes (zie vorige logje) een lief babyjurkje genaaid. Alleen de knoopjes heb ik nieuw gekocht, want in mijn voorraadje vond ik niet de juiste exemplaren. Om het jurkje te maken gebruikte ik een oude blouse, een oud halsdoekje en een stukje van een gekregen lap stof. Voor de voering gebruikte ik een oud wit laken. De in het patroon aangegeven bandjes onder de armsgaten zijn gemaakt van met dubbele draad gehaakte sliertjes. Het was heerlijk om te doen en het smaakt absoluut naar meer. Nu maar hopen dat het jurkje bij mijn nichtje in de smaak valt.
Het patroontje komt van De droomfabriek

Voorkant

Achterkant

Knoopje met gehaakt lusje bij de armsgaten

Gevoerd met lekker zacht wit katoen