vrijdag 7 december 2012

Drukte

Het is hier de hele week een drukte van belang. De laatste grote klus is vanavond. Dan heeft Maria haar verjaardagsfeestje voor haar schoolvriendjes. Normaal gesproken mogen de kinderen 5 of 6 vriendjes uitnodigen. Maar Maria hoort bij een klubje van 10 kinderen. Ze trekken al maandenlang met elkaar op. Bouwen hutten, voetballen en doen allemaal leuke dingen met elkaar. Een paar kinderen uit het clubje hebben inmiddels hun verjaardag gevierd en nodigden de hele club uit. Maria kon natuurlijk niet achterblijven. Daarom mocht ze alle 9 kinderen uitnodigen. Ik heb gelukkig een binnenprogramma klaar liggen, want het weer is vandaag bar en boos. De kinderen komen hier om 18.30 aan. Er zal dat een warm en koud buffet klaar staan. Dat moet vandaag klaargemaakt worden. Een buffet voor 20 personen dus, want we zijn zelf met zijn elven. Ik heb onverwachts hulp, want de scholen van Hans/Maaike en van Koos blijven vandaag dicht vanwege het weer. Ik heb dus zomaar drie ´knechten´ :-). Heerlijk hoor. We maken er een gezellig dagje van.
Na het buffet is er een mooie natuurfilm, die we gaan bekijken met een beamer. Lekker de kachel aan, een snoeperijtje bij de hand en genieten maar.

Ik heb deze week tussen de bedrijven door ook nog wat handwerkprojectjes af gemaakt. Ik haakte voor Maria een kleurig rokje. Gewoon van Zeemanwol. En Koos vroeg, of ik een telefoonhoesje voor hem wilde maken. Ik heb er één gebreid en hij heeft hem al in gebruik genomen. Maar ik wil hem eigenlijk nog een beetje opleuken en ik wil een andere sluiting er aan maken. Hij sluit nu met twee grote drukknopen, maar dat is niet handig. De knopen zijn een beetje strak en eigenlijk moet je ze openmaken door je nagel er tussen te doen. En Koos is een nagelbijter en heeft dus helemaal geen nagels ;-). Ik ga er een reepje klittenband aan zetten. Dat zal wellicht fijner werken.
De kussenhoesjes die ik aan het haken ben blijven nog even liggen, want Maaike vindt het rokje van Maria zó leuk, dat ze er ook één wil. En Maaike is wel een stuk groter, dus een rokje voor haar haken is meer werk dan die ik voor Maria maakte. Maar vooruit, eerst gaan we leuke kleurtjes uitkiezen en dan ga ik aan de slag.






Voor nu ga ik eerst maar eens zorgen dat de basisschoolkinderen op tijd de deur uit zijn en de groten naar hun werk. De wasmachines draaien al op volle toeren en de kachel is al roodgloeiend gestookt. Gaan met die banaan!