woensdag 9 januari 2013

Tuin

 Gisterenochtend heb ik nog weer een flinke slinger aan de tuin gegeven. Het knapt zo heerlijk op. Ik voel me een beetje gejaagd, omdat er volgens de berichten nu toch echt kans op vorst is. Wie weet komt er nog een serieus koude periode. Dan moet m´n tuintje echt klaar zijn. Vooral als je zo met je handen in de grond aan het wroeten bent en je er dus met je neus bovenop zit, zie je, hoe er al van alles aan het uitlopen is. Het zou zonde zijn als de boel kapot vroor. Daarom wilde ik vandaag de allerlaatste rommeltjes opruimen, wat kippenmest over de aarde spreiden en dan de boel afdekken met een laag turfmolm. Helaas regent het nu al de hele morgen. Hopelijk is het vanmiddag nog even een poosje droog. Dan schiet ik meteen naar buiten :-).

Een opgeruimde hoek


Narcissen die al boven komen piepen

Gisterenmiddag kwam na een half jaar onze ´oude en vertrouwde´ kapper weer bij ons knippen. Hij was vanwege gezondheidsklachten een poos uit de running. In die tijd kwam er een andere thuiskapster. Maar iedereen verlangde erg terug naar onze bovenste beste Remond. Hij knipt hier al vanaf begin 2000 en is gewoon met het gezin vergroeid. Behalve dat hij héél goed kan knippen, is het ook gezellig als hij er is. Maar het geeft wel altijd een drukte. Er moesten er gisteren 8 geknipt worden. Ik houd er altijd rekening mee, dat we wat laatachtig aan tafel gaan en kook dan meestal iets simpels. Gisteren koos ik voor Minestronesoep. Eerst kreeg ik commentaar: ¨ Eten we sóep?¨ (ze believen hier wat uitgebreiders ;-). Maar toen de soep en het zelfgebakken turkse brood eenmaal op tafel stond, verstomde het gemekker. We hebben heerlijk gesmuld!