dinsdag 23 april 2013

Lunch

Genieten van mijn lunch:



Een lekker gerstgrutten-groentensoepje, een schaaltje quinoa en witlofsalade. Dat is toch net of je in een 5-sterren restaurant zit? En hoe simpel is het eigenlijk helemaal? Het soepje maakte ik door een gesnipperd uitje en een teentje knoflook even te fruiten in wat zonnebloemolie. Daarna deed ik er een liter water bij, een groentenbouillonblokje (van de reformkraam en zonder troep) en groenten die ik in huis had: spercieboontjes uit de vriezer, wat paprika, een lepel maïs en peterselie. Een handje gerstgrutten maakte het af. Een kwartier zachtjes laten koken smullen maar. Intussen had ik 100 gram biologische quinoa gekookt en een witlofsalade in elkaar geflanst van één stronkje witlof, een halve gesnipperde appel, wat rozijntjes en wat dressing. Een grote mok kruidenthee maakte mijn lunch compleet. Ik kan er weer even tegen ;-).

De kinderen houden het liever bij brood. Ook prima!