dinsdag 10 september 2013

Spuugzat (update)

Ik ben het ZAT. Zat in overtreffende trap zelfs. SPUUGZAT dus!

Wat is er aan de hand?

Op 10 augustus kwamen wij terug van vakantie. Al binnen 10 minuten merkten we, dat we geen telefoon en geen internet hadden. Dat kwam niet helemaal als een verrassing, want tijdens onze vakantie waren wij van internetprovider gewisseld en zoiets verloopt niet altijd vlekkeloos.

Meteen zijn we gaan bellen om erachter te komen wat er aan de hand was. Gelukkig hadden we al snel internet, maar telefoon? Dat bleek lastiger. Ons telefoonnummer was ´weggegooid´. Wij moesten ons oude nummer bij KPN terugclaimen, opnieuw een aansluiting aanvragen en van abonnementsvorm wisselen.

Op 14 augustus is dit allemaal in werking gesteld. Maar op 28 augustus hadden wij nog steeds geen telefoon. Ondanks talloze telefoontjes (en stijgende mobiele-telefoonkosten), invullen van paperassen, bezoek aan de KPN-telefoonwinkel, dingen op de post gooien enzovoorts.

Dirk had gehoord, dat je in zo´n geval je situatie op het KPN-forum moest zetten. Dat zou de zaak kunnen bespoedigen. Hij heeft het hele verhaal gepost en warempel, binnen een paar uur werd het door iemand opgepakt. Er werd ons van alles beloofd. Er werd van alles met ons afgesproken. Maar helaas. We zijn nu weer twee weken verder. Wéér telefoontjes, emailtjes, het zoveelste papier ingevuld en gepost. Weet je hoeveel tijd en geld en ergernis ons dat al heeft gekost?

We hebben nog steeds geen telefoon.

Gisteren hebben we gemaild, dat we het zat zijn en de publiciteit gaan zoeken. Daarop hebben we niets vernomen. Bij deze zoeken we daarom de publiciteit en vraag ik jullie om hulp.

Zouden jullie op onderstaande link willen klikken? Het is het emailadres van de KPN-klantenservice. Als je dan onderstaande tekst in het bericht wilt kopiëren en het zou willen verzenden, zou je me heel blij maken. Ik hoop dat een paar honderd (of misschien een paar duizend) mailtjes naar de klantenservice voldoende is om ons nu eindelijk (en liefst vandaag!) aan te sluiten. Het is wat, dat je zó´n moeite moet doen om ergens klant te blijven :-(.

Tekst om te kopiëren:

Familie Luijk wil graag aangesloten worden met hun oude telefoonnummer en de abonnementsvorm BelVrij-altijd. Ze zijn hier nu al een maand mee bezig en nog altijd is het niet geregeld. Zie forum. Graag zo spoedig mogelijk deze grote familie van telefoon voorzien!

Sturen naar:

http://www.kpn.com/prive/service/contact/mail-ons.htm

UPDATE:
Ik heb gemerkt, dat het via de link haast niet te doen is om contact met kpn te krijgen. Er moeten ik weet niet hoeveel velden worden ingevuld. Jammer, mijn plannetje is mislukt. Ik zie wel dat inmiddels honderden mensen een kijkje op het forum hebben genomen en geklikt hebben. Daarvoor mijn dank! Ik zal een nieuw plan moeten uitbroeden waarmee ik die KPN in beweging krijg :-(

Voor nu kregen we alleen het volgende mailtje van onze contactpersoon en ik snap werkelijk niet hoe ze nog een keer met een slap ´excuses´ aan durven komen:

Hallo Dirk, 

Ik heb nogmaals de contactpersoon gemaild bij wie ik dit vorige week neer heb gelegd in de hoop op een update of een doorlooptijd. Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Update 2:
En jawel! Het lijkt te gaan lukken. Nu wordt ons beloofd, dat we deze week aangesloten worden!!