woensdag 11 september 2013

Trakteren in honderdvoud

Je boos maken is ronduit vermoeiend! Dat merkte ik gisteren maar al te goed, toen ik me zo boos maakte op de KPN. Tegen dat het 11 uur was, was ik totaal uitgeput. Het is vooral de machteloosheid, denk ik, die me zwaar woog. Het deed me echt goed, dat er zoveel mensen me steunden. Er zijn mensen geweest die, ondanks alle hindernissen, toch een compleet formulier ingevuld hebben voor de Klantenservice. Andere mensen mailden me om me een hart onder de riem te steken, gaven tips, schakelden familieleden in die bij KPN werken enzovoorts. Geweldig! En nu maar hopen, dat we inderdaad deze week aangesloten worden, zoals ons nu is toegezegd.

O ja, er was ook nog iemand die me de tip gaf: ga lekker haken! Ha, ha, dat vond ik echt een goeie. Want mensen, wat heb ik de afgelopen tijd gehaakt!! Het is zó heerlijk ontstressend. Binnenkort zal ik wat creaties laten zien. En ja, ook gisteren heb ik gehaakt. ´s Middags toen mijn schoonmama gezellig op de koffie was. Maar verder heb ik me vooral op mijn werk gestort. Huishoudelijk werk werkt vaak ook heel kalmerend. Op mij dan toch ;-).

Zaterdag hadden we twee grote emmers vol vlierbessen geplukt in de Biesbosch.



Ik had ze maandag ontsapt, maar ze niet meer in flessen gedaan. Ik had geen puf meer om flessen te steriliseren. Dat heb ik dus gisteren maar als eerste opgepakt. Het zou toch wel heel zonde zijn om meer dan 5 liter pure vlierbessensap verloren te laten gaan. Ik steriliseerde flessen, warmde de sap op tot tegen het kookpunt en schonk het in de schone flessen.



Ziezo. Daar kan ik voorlopig plezier van hebben. Eén deel ga ik alvast gebruiken om wijn van te maken. De rest weet ik nog niet. Weet je, dat vlierbessensap heel gezond is? In de (natuurvoeding)winkel vragen ze goudgeld voor een fles vlierbessensap. Ik heb voor de grap eens online rondgeneusd. Rond de 14 euro de liter betaal je in de winkel!

Verder moest ik bakken. Want vandaag zouden Jan en Henk trakteren voor hun verjaardag. Traktaties maak ik altijd zelf. Daarbij let ik op, dat ze niet al te ongezond zijn én dat ze niet te duur zijn. Daar mijn portemonnee momenteel chronisch leeg is, heb ik het financiële aspect deze keer de doorslag laten geven. Ik heb iets opgezocht met ingrediënten die ik in huis had. Voor Jan bakte ik 50 appelflappen. Daar had ik alles voor in huis. Voor Henk maakte ik 50 mini-cupcakes. Daarvoor hoefde ik alleen de vormpjes (Xenos) en een busje poedersuiker (Albert Heijn) te kopen. De cakes bakte ik gisteren alvast.



Maar verder kwam het niet. De dag vulde zich met allerlei andere zaken. Zodoende moest ik vanmorgen heel vroeg op, om de flappen te bakken en de cakes te versieren. Maar het kwam goed. Jan en Henk konden trakteren. In 100-voud :-).








Voor vandaag ligt er was en rommel. Hoe raar toch, hè :-). Ze komen vandaag mijn kapotte wasmachine, die niet vervangen gaat worden, ophalen. Daarvoor moet ik toch even ruimte maken in mijn kleine, volgepropte bijkeukentje. En vanmiddag moet ik er tussenuit om Maaike naar Dordt te brengen en weer op te halen en intussen bij de molen in Rotterdam een nieuwe voorraad meel in te slaan. Vanavond een doopdienst bij ons in de kerk. Ik hoef me alwéér niet te vervelen!