donderdag 31 oktober 2013

(Schoon)zussendag

Vandaag was onze jaarlijkse schoonzussendag. Twee van de negen schoonzussen waren helaas (op het laatste moment) verhinderd. Zodoende hebben we de dag met z'n zevenen gevierd.

Elk jaar is er een ander die de dag invult en dit jaar was bedacht om met z'n allen naar de Kreadoebeurs in Utrecht te gaan. We hadden om 11 uur bij het Transferium afgesproken en twee aan twee kwamen we daar aan. Eén was met de trein en was dus direct naar de Jaarbeurs gelopen. Daar hadden we elkaar al snel gevonden.

We hadden het natuurlijk allemaal zuinig aangepakt :-). De kaartjes kwamen allemaal van Marktplaats. Dat scheelde alvast een slok op een borrel. En dat Transferium is trouwens ook een zuinig plan. Voor 4,50 staat je auto daar de hele dag geparkeerd en dan kun je ook nog eens gratis met de sneltram naar de Jaarbeurs.

Toen we eenmaal binnen waren stelde M. voor om eerst maar eens koffie te drinken. Sommige van ons waren immers al uren onderweg. M. gaf een rondje als kadootje voor al onze verjaardagen. En zo kwam het dat we meteen met ons neus in de koffie met appeltaart vielen :-).

Daarna trokken we ons plan. We besloten om de beurs met z'n allen tegelijk te doen. Dat ging zo'n twee of drie gangpaden goed, maar daarna raakten we elkaar een beetje uit het oog. De één had meer met wolletjes, de ander met kantjes en bandjes. Helemaal niet erg. We kwamen elkaar zo af en toe tegen en vermaakten ons prima.

Ik heb de hele beurs verder samen met schoonzus W. gedaan. Het was voor ons allebei de eerste keer dat we naar die beurs gingen en keken onze ogen uit. Stand na stand schuifelden we af, heerlijk op ons gemak. Het viel ons op dat er wel enòòòòòrm veel scrapbook- en stempelspullen waren. Mensenkinderen, dat moet toch wel een megamarkt zijn! Hoe leuk we het ook allemaal vonden, geen van beiden hadden we de aandrang om alles wat los en vast zat te gaan kopen. We kochten heel selectief hier en daar een kleinigheid. Mijn grootste aanschaf waren 6 bolletjes witte Catania-katoen voor een opdracht voor kerststerren. En, o ja, ook nog een pot speciale lijm, waarmee je oude dingen kunt beplakken met papier, zodat ze een tweede leven kunnen krijgen. Kijk maar eens op: http://www.huisraadidee.nl/ .Ik heb erg veel zin om dat te gaan uitproberen. Echt iets voor mij :-).

Ook kocht ik nog wat stickers, lintjes en labeltjes om mijn eigen maaksels een 'finishing touch' te geven alvorens ik het weggeef. Ook daarmee ben ik helemaal in mijn sas.

Tussen de middag aten we onze meegebrachte lunch. W. had boterhammen en ik had een beker snoeptomaatjes en een trosje bananen. Mmm, lekker!

We hadden er totaal geen moeite mee om de hele middag vol te krijgen met kijken. Heerlijk overal ideetjes opdoen. Aan het einde van de middag kwamen we elkaar allemaal weer tegen. We bekeken elkaars aankopen en creaties (er waren workshops gedaan) en zetten weer koers naar het Transferium. Er wachtte ons nog een leuk afsluiter. We gingen uit eten bij AC restaurant De Meern langs de A12.

We schoven er gezellig aan een grote tafel en bestudeerden de menu-kaart. Ik hoef nooit zo lang te kijken, want vegetarische menu's zijn er meestal niet zoveel. In dit geval waren er twee en ik koos Tagliatella en nam er een gemengde salade bij. Het eten was erg goed. Het was heerlijk warm en niet, zoals je dat vaak bij vegetarische menu's ziet, overgoten met een overdaad aan braamzoute kaas. Het was echt heel lekker. Ook de portiegrootte was goed. We hebben allemaal genoten van het eten, of het nu ging om zalm of kip of wat anders. We besloten nog te gaan voor een nagerecht. Ik koos voor Ben en Jerrie chocolade-ijs en dat was een supertraktatie. Enige minpuntje was, dat het ijs kei- en keihard was. Eigenlijk moet je zulk lekker ijs een poosje uit de vriezer zetten voordat je het consumeert.
Voor wie daarvoor koos was er nog een kop koffie. En tijdens het smullen tetterden en taterden we er lekker op los. Eigenlijk zie je elkaar veel te weinig. En als je elkaar dan eens ziet, dan is dat meestal in de drukte van een verjaardag en komt het vaak niet echt tot een gesprek. Nu konden we fijn alle nieuwtjes uitwisselen, zorgjes met elkaar delen, over de kinderen praten enzovoorts. En op zijn tijd eens goed lachen natuurlijk. Wat wil je met zéven vrouwen :-).

Afijn. Ik ben weer thuis. Alles is goed gegaan. Het is alsof ik een week weggeweest ben. Dat komt door alle indrukken die ik opdeed. Nu nog fijn nagenieten en deze dag weer koesteren!

Ik heb, om maar bij 'Krea' te blijven, trouwens heel wat gehandwerkt in oktober. Het was echt productie draaien. Het is voor mij pure ontspanning om zomaar een (klein) haakseltje onder handen te hebben. Het fijne is, dat je er alleen maar wat wolletjes en een haaknaald voor nodig hebt. Als ik dan vandaag zie wat voor uitrusting je soms nodig hebt om zelfs ook maar een beginnetje van een hobby te hebben...Nergens voor nodig, wat mij betreft.






Taart(dooshoes) volgens een patroon van Garnstudio
 (http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=894&lang=nl)