dinsdag 4 februari 2014

Ik kan haast niet meer wachten :-)

Met dat prachtige voorjaarslicht en die vrolijke zon kan ik haast niet meer wachten. Ik wil zó heel graag LENTE! En ja, ik weet het, er kan nog heel veel kou en sneeuw en ijs komen. Maar ik kan het toch bijna niet meer geloven dat er nog een staartje echte winter komt.

Vandaag zag ik ze. In mijn tuin! De eerste sneeuwklokjes! Ok. Het waren er maar twee :-). Maar ze doen mee!



Ik kan ook haast niet meer wachten met het oppakken van m'n werk in de bijen. Steeds ga ik bij de kasten kijken of er al wat leven in de brouwerij is. Ik hoop toch zó dat mijn bijen goed de winter uit komen! Maar het is nog steeds angstig stil rond de kasten. Het is voor het mooi ook nog te koud en te winderig. Nog even geduld...Eind maart is het vroeg genoeg voor de voorjaarsinspectie. Intussen lees ik boeken en vakbladen. Want ik weet nog veel te weinig, vind ik.

Intussen neem ik wel een kijkje bij de andere dieren. Nijn, het allerliefste, schattige konijn van de hele wereld, was lui van het zonnetje. Ik gaf hem wat wortelloof. Daar kwam hij wel even voor uit zijn slome dutje :-).



De cavia's zaten ook heerlijk in de zon. Ze kregen wat witlof.


De kippen maken het ook goed. Ik moet alleen binnenkort hun hok laten repareren. De mestlade onder hun zitstok is doorgeroest. Daar moet onze Leendert maar eens naar kijken. Die is tenslotte timmerman.

Vanmiddag werd ik gebeld door de groentenman op de markt. Hij had nog het één en ander voor me in de aanbieding. En dus ging ik naar de markt en kwam met een leuk partijtje groenten en fruit thuis. Er zaten ook wat dingen bij, die hier niet standaard op het menu staan. Meiraap bijvoorbeeld. De groentenman vertelde dat hij die de hele week verkoopt, maar dat iedereen grote wil hebben. Nu was er nog een doos kleintjes over, die niet aangekeken werden. Nou, die zijn dan toch voor mij? Leuk hoor, zo'n ouderwetse groente!

Er was ook nog een doos aardappels. Geen gewone, maar heel luxe. Roseval aardappelen. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ze schijnen nogal populair te zijn in kookprogramma's. Tja, die kijk ik nooit. Maar google helpt wel verder. Het zijn dure aardappels. Maar dit was een vergeten doos van de kerst. De aardappels lopen al een beetje uit. Geen probleem. Die uitlopers snijd ik wel weg en dan gaan we deze week eens luxe Roseval eten.

Verder was het lekker werken vandaag. Van dat lichte weer krijg je vanzelf energie. Zoals altijd op maandag reed ik Maaike weer naar celloles en moest ik daarom om 17.00 uur het eten klaar hebben staan. Ik had een kleine kalkoenrollade gebraden en had er gekookte aardappels, witlof en bloemkool bij. Als toetje een banaan uit de voorraad die ik vanmiddag kocht.

Tijdens de celloles heb ik zitten breien. Dan zijn die 20 minuten zó om.

En vanavond heb ik jam gekookt. Een lekker afwisselend dagje. Ik ben benieuwd wat de dag van morgen brengen zal.