dinsdag 12 augustus 2014

Henk acht jaar!

Donderdag was Henk jarig. ¨EIN-DE-LIJK,¨ verzuchtte hij, toen hij uit bed kwam. ¨Daar heb ik wel een jáár naar uitgekeken,¨ voegde hij eraan toe. Ha, ha, we lagen echt in een deuk :-).

We hadden natuurlijk vooraf gepolst wat hij graag voor zijn verjaardag zou krijgen. Eigenlijk hoefde hij daar niet lang over na te denken: een bellenblaaspistool. En een bellenblaaszwaard. OK. Maar je mag ook nog iets gróóts bedenken. ¨Nou,¨ bedacht Henk, ¨mijn PSP is versleten. Ik wil graag een nieuwe PSP.¨

Een paar dagen voor het grote feest bestudeerde ik de 'versleten' PSP en vroeg Jan om raad. Wat was er nu precies versleten aan dat ding? De oplader bleek kwijt. Dat is geen punt. Zo'n ding is voor een paar euro te koop. ¨Maar is dat dan alles wat eraan kapot is?¨ vroeg ik. Nee, het joystickje (of hoe noem je dat ding) was óók kapot. Oei, dan wordt het al moeilijker. Als je zoiets wilt laten repareren ben je in de regel meer kwijt dan dat het ding waard is. Dus ging ik toch maar op zoek naar een 'nieuwe' PSP op Marktplaats. Ik vond een mooi, nauwelijks gebruikt exemplaar. Compleet met spellen, doos, hoes, oplader en extra geheugen. De koop was snel rond en woensdag kwam het pakje aan. Super!

Het kado viel in goede aarde. Oh, wat vond Henk het mooi :-).




En de bellenblaasspullen kreeg hij ook!






De verjaarsvisite kwam 's morgens gezellig op de koffie met taart. Taart die ik al vroeg op een holletje bij AH was gaan kopen. Bakken was er deze keer niet bij. Maar dat is een verhaal op zich. Want drúk dat ik het deze vakantie toch heb :-).

Voor het voordeel hoef je trouwens niet zelf te gaan bakken. Of ik had gewoon mazzel. Dat weet ik niet. Ik kocht een appelkruimelvlaai uit de aanbieding voor 4,49. En voor de heerlijke aardbeienslagroomvlaai betaalde ik ook zoiets. Die was namelijk in de aanbieding én ook nog eens 35% afgeprijsd. Een mooie 'acht' erop en klaar was ik.



Henk genoot volop van de aandacht en de kadootjes. Heerlijk om te zien. 's Middags kon hij fijn met zijn nieuwe spullen spelen. Dat kwam goed uit, want ik moest nog voor Terdege werken. En...bakte alsnog een taart (voor de kookrubriek).



Het kan verkeren...