vrijdag 5 september 2014

Vol programma

Wat een vol programma heb ik deze eerste schoolweek. Met dit jaar vier kinderen op het voortgezet onderwijs is dat ook onontkoombaar. Er tuimelt van alles door mijn hoofd: vier verschillende roosters, onderwijs op vier verschillende nivo's. Op twee verschillende locaties. Met veel verschillende docenten/aanspreekpunten. Met verschillende afspraken. Met verschillende regels. Met veel boeken. Twee kinderen die volgende week al op kamp gaan. Waarvoor er deze week alvast een info-avond was. En natuurlijk stápels brieven met informatie die je geacht wordt tot je te nemen. Fietsen, ov-kaarten, sportkleding, regenpakken, alles in viervoud.

Maar goed. Het stof zakt vanzelf en in mijn koppie komt het ook wel weer goed. Het is gewoon weer even wennen allemaal.

En ja. Dan was er ook nog achterstallig werk. Zo heb ik zomaar een hele morgen aan de administratie gezeten, probeer ik elke dag de hoeveelheid wasgoed/strijkgoed te reduceren en heb ik weer een piepklein beginnetje gemaakt met minimaliseren qua spullen.

Ook maakte ik twee afleveringen voor de kookrubriek van Terdege en leverde een schrijfopdrachtje voor de Eva in.

En vanmorgen waren er de twee basisschoolkinderen, Jan en Henk, die mochten trakteren, omdat ze in de zomervakantie jarig waren.




Zelfs het programma voor ontspanning zit vol. Maar daar heb ik absoluut geen problemen mee :-). Vanavond hopen we weer naar de jaarlijkse molenmarkt te gaan. Oh, wat heb ik daar zin in! En morgen is er het jaarlijkse uitstapje van de Bijenvereniging. We gaan naar de Mariënwaerdt. We bezoeken daar de zorgimkerij en bovendien is het dan Lakenvelderdag. Laten Lakenvelders nu juist mijn lievelingskoeien zijn. Leuk, leuk, leuk!