zaterdag 3 december 2016

Dertig jaar getrouwd!

Vandaag zijn Willem en ik 30 jaar getrouwd. Een dag om toch even bij stil te staan.

Toen wij gisterenavond naar bed gingen, lag er een briefje op ons bed:

Morgen
roomservice
om 6.45 uur

Ha leuk :-)). We kwamen meteen in de stemming.

Het was erg raar om vanmorgen niet vroeg op te staan. Het was sowieso al een ´rommelige´ nacht, omdat Leendert om kwart over 3 van huis ging voor een korte vakantie naar Lanzarote. En vanaf een uur of vijf lag ik een beetje te hanewaken en met één oor te luisteren of Hans wel op tijd zou opstaan. En later hoorde ik allerlei geluiden van beneden. Echt heel raar :-).

Stipt om kwart voor 7 stapten Maaike en Maria onze slaapkamer binnen met twee grote dienbladen vol lekkers.


Kaarsje aan. Romantisch hoor. 



En daar zaten Willem en ik lekker luxe in alle rust samen te ontbijten. Zo hadden we meteen de tijd om herinneringen op te halen. En natuurlijk hadden we het ook over m´n lieve paatje met maatje, die er niet meer zijn. Wat is dat toch een schrijnend verdriet, steeds.

Maar we keken ook terug op allerlei fijne, mooie momenten. Op die allereerste tijd samen, in ons bovenhuis naast de bakker (dat rook ´s morgens zo lekker). 

Wat hebben we veel meegemaakt. Veel lief, maar ook heel veel leed gedeeld. Zes keer hebben we een in liefde verwacht kindje verloren. Willem is een keer ernstig verbrand. Zelf liet ik bij de geboorte van ons laatste kindje bijna het leven. We hebben verschillende keren kinderen in het ziekenhuis gehad. De zorgen zijn ons zeker niet bespaard. Maar daarnaast was er ook veel vreugde, waren er elke dag ontelbare zegeningen, was er de liefde die bleef.

Na het ontbijt moesten we aan de arbeid. Willem naar zijn werk en ik had werk aan de webshop. Toch bleef de dag speciaal. Er kwamen felicitaties via e-mail, whatsapp, de post. Er werd een prachtige mand met appels bezorgd. En Willem kreeg vanmiddag vrij en kocht prachtige bloemen voor me. Ook van mijn broer, zussen, schoonzus en zwagers kwam er een mooi boeket. Trijnie en Gerwin lieten twee mooie corsages bezorgen. Die speldden we bij elkaar op en voelden ons echt bruid en bruidegom :-).




Vanavond zat de kamer vol. Niet zozeer vanwege onze parelmoeren bruiloft, maar wel vanwege Maria´s verjaardag. Het was een gezellig, knus avondje. 

Nu morgen nog een drukke en feestelijke dag. Het is de laatste actiedag in de webshop. Daarnaast zijn Willem en ik uitgenodigd voor koffie en aansluitend een buffet bij mijn oom en tante, die 50 jaar getrouwd zijn. En daarna willen we nog naar Wim&Geertje, die deze week óók al allebei jarig zijn. Wat een feestelijkheden op een kluitje!