dinsdag 3 januari 2017

Zo rommelen we de vakantie door

De kerstvakantie is meestal een heel rommelige vakantie, door alle hoogtijdagen ´tussendoor´. Dit jaar vallen de hoogtijdagen netjes in de weekenden en houden we twee min of meer ´gladde´ weken vakantie over. Maar op de één of andere manier verloopt de kerstvakantie ook dit jaar als vanouds: rommelig :-). En daarom vandaag een ´rommelig´ logje, met van alles en nog wat.

Vorige week zijn Willem en Jan op woensdag, donderdag en vrijdag verder gegaan met het lopen van het Pieterpad. Ze hebben er weer erg van genoten. Woensdag was een tamelijk grijze dag, maar donderdag was schitterend. En ook vrijdag hebben ze het prima getroffen: koud, maar droog. Intussen zijn ze tot aan Coevorden gekomen en hebben ze er zo´n 120 kilometer op zitten. Behalve van de prachtige natuur genieten ze ook van de mensen die ze tegenkomen. Pieterpad-ers, die van Noord naar Zuid of omgekeerd lopen. Deze keer kwamen ze zowaar ook bloglezers tegen. Hoe leuk is dat. De overnachtingen zijn ook leuk. Ook dan doen ze steeds nieuwe ontmoetingen. Wordt vervolgd!

Intussen stond ik er thuis alleen voor. Dat klinkt lekker dramatisch, maar was het echt niet hoor ;-). Ik heb me prima vermaakt. Ik bakte oliebollen op proef, met de oliebollenmix uit de webshop. Ruimde het huis lekker op, na de drukke, rommelige kerstdagen. Genieten van de woonkamer, die zowaar eens nét wat langer dan een uur netjes bleef ;-).



Ik deed een hele ochtend administratie.


Ging met Henk gezellig naar de Kringloopwinkel. En op vrijdagochtend reden we om zeven uur ´s morgens al naar Hoek van Holland om Trijnie en Gerwin van de boot te halen. Een bakkie chocomelk uit de automaat en dan is een kwartiertje wachten meteen een feestje.



En voordat we er erg in hadden was het Oudejaarsdag. Natuurlijk werden er weer oliebollen en appelflappen gebakken. Net als vorige jaar was Hans de bakker. En, mmmm, wat waren ze heeeeeerlijk!

Oudejaarsavond was hier verder behoorlijk ´kaal´. We waren maar met een heel klein clubje. De rest was uitgezworven naar vrienden en naar Trijnie en Gerwin. Maria en ik hebben gezellig gescrabbled. Helaas was Maria niet helemaal lekker.


Op Nieuwjaarsdag reden we al om zes uur ´s morgens met Maria naar de Huisartsenpost. Hè, wat een naar begin van het nieuwe jaar. Maar gelukkig viel het allemaal mee, in die zin, dat de geplande opname van 2 januari kon doorgaan!

Dat was gisteren dus. Op mijn verjaardag nog wel liefst. Eigenlijk was ik dan ook bijna vergeten, dat ik jarig was! Maar ik kreeg om een uur of 5 ´s morgens al het eerste felicitatieappje. En Willem kwam, voordat hij naar z´n werk vertrok, al met een kado op de proppen. Ik kreeg de probeerkist van Annie Sloan Krijtverf bij Droom en Daad vandaan. Ah, wat heb ik een zin, om daarmee aan de slag te gaan!



Om kwart over 9 zat ik met Maria in de auto op weg naar het Sophia-kinderziekenhuis. Maria moest daar zijn voor de plaatsing van een implanteerbare hartmonitor. We hadden allebei al wel voorzien, dat het veel wachten, wachten, wachten zou worden. Maria had daarom haar verjaardagskadootje voor mij mee naar het ziekenhuis genomen om daar uit te pakken. Het was een soort ziekenhuis-wachten-overlevingspakket :-). Het nieuwste nummer van Landleven, een doos zuurtjes, een zak spelt-eierkoeken en een doos rooibostheezakjes in verschillende smaken. Wat lief!

Maria moest voor de implantatie onder narcose. En al met al heb ik de dag inderdaad vooral wachtend doorgebracht. Gelukkig is alles goed verlopen en om 18.00 mochten we naar huis. Fijn!

Daar stond ´zuster´ Maaike ons al op te wachten en heeft de patiënt van mij overgenomen. En dat kon ik gelukkig met een gerust hart doen, zodat Willem en ik ontspannen konden genieten van een gezellig etentje met mijn broer, zussen en aanhang. Normaal gesproken kwamen we op 2 januari altijd bij mijn ouders bij elkaar om elkaar een Gelukkig Nieuwjaar te wensen. Maar nu zij ons ontvallen zijn, wilden we toch graag bij elkaar zijn. Ook om nog weer eens met elkaar terug te blikken op het veelbewogen jaar wat achter ons ligt. We hebben genoten van het heerlijke eten bij De Heeren van Slydregt.

Heerlijke, vegetarische, dagschotel

Vandaag had ik het druk met m´n huishouding. En ik was natuurlijk verpleegster. Heb Maria lekker vertroeteld met een bed op de bank en lekkere verse sapjes uit de juicer. Vanmiddag kwam onverwachts een schoonzus op visite. Gezellig!

Vanavond kwam de dominee op ziekenbezoek en daarna zijn Willem, Henk en ik op kraambezoek geweest bij Willem z´n zus, waar vorige week een lief jongetje werd geboren.

En zo rommelen we de vakantie door :-). Heerlijk hoor. Het gaat veel te snel!!