vrijdag 31 maart 2017

Bloemen

Gisteren belde ik naar de Rabobank voor twee nieuwe readers, omdat die waren gestolen. De medewerker, die me te woord stond, was heel meelevend. Ze had het zelf ooit meegemaakt, dat haar tas uit haar auto was gestolen en wist zich nog al te goed te herinneren, hoeveel gedoe dat gaf. Alleen al je pasjes opnieuw aanvragen is al een mega-klus. Afijn. Behalve meelevend, was de dame ook attent. Ze vroeg waar ze me nog meer mee van dienst kon zijn en nu ze toch in mijn gegevens was ingelogd, gaf ze meteen een tip over iets wat beter geregeld kon worden, dan hoe het nú geregeld is.

Eerlijk is eerlijk: ik ben altijd een beetje argwanend bij ongevraagde bank-adviezen. We hebben de ervaring vanuit het verleden (toen we nog een eigen bedrijf hadden), dat men met prachtige aanbiedingen komt, als men brood in je ziet (en je de bank helemaal niet nodig hebt). Maar als de kaarten andersom liggen en je ze nodig hebt, geven ze niet thuis.

Maar goed. Je bent er natuurlijk altijd nog zélf bij, of je iets met de adviezen doet. Het kwam gisteren bepaald niet onprettig over.

Vandaag al lagen de aangevraagde readers op de deurmat. Wat snel! Maar dat was nog niet alles...Er was ook een prachtig boeket bloemen bezorgd!!! Wat een verrassing! Zou dit een nieuwe vorm van klantenbinding zijn? Nou, dan hebben ze bij mij een gevoelige snaar geraakt, hoor :-).