dinsdag 30 mei 2017

Afwisseling

Wat dagelijkse sleur is, zou ik niet zo goed weten. M´n dagen zijn vol afwisseling. En zelfs de dingen, die dagelijks terugkomen, hoeven allerminst saai te zijn. Daar kan je zelf zo je afwisseling in aanbrengen, toch?

Gisterenavond hebben de mannen lekker in de tuin geklust. Hans is bezig om het houthok te bestraten. Het is niet helemaal afgekomen, want na negen uur wilde hij geen herrie meer maken. Maar op driekwart is hij toch wel gekomen. Fijn!



Alsof die stenenzaag (of hoe heet zo´n ding) nog niet genoeg herrie maakte, gooide Willem er nog een schepje bovenop met de kettingzaag. Hij zaagde de picknickbank aan stukken. 




We kregen die bank ooit, een jaar of tien geleden, in ruil voor een fles wijn. We hebben er veel plezier aan gehad. Maar nu was hij echt ´op´. Bovendien was hij niet veel meer in gebruik. Zo´n picknickbank is fijn om met z´n allen aan te eten, maar niet heel fijn om eens lekker op neer te strijken met een bakkie koffie of zo. Wat een ruimte hebben we nu! We willen over een paar weekjes iets van een loungeset of zo kopen. Ik zag, dat die op Marktplaats volop verkrijgbaar zijn. Ik verheug me er nu al op!

Vanmorgen zat ik al om kwart voor 8 met Maria in de auto. Ze moest voor controle naar de cardioloog.



M´n ochtend ging er een eind mee heen. Eerst lengte en gewicht controleren. Daarna een hartfilmpje maken. Vervolgens de Reveal laten uitlezen. En tenslotte het gesprek met de cardioloog. Daarna heb ik haar naar school gebracht. We hadden haar fiets achterin de auto ´gepropt´ en die trokken we er bij school met enige moeite weer uit. Toch fijn om een grote auto hebben. Wat heb ik daar allemaal al in vervoerd!

Thuis gekomen vond ik de ontbijttafel nog gedekt. De kabouters waren weer niet langs geweest ;-). Ik rustte toch eerst even uit, voordat ik aan de slag ging. Van ziekenhuisbezoekjes word ik altijd zo gaar.

Behalve de gewone, dagelijkse werkzaamheden, heb ik ook lekker in de tuin gerommeld. Ik had gisteren op de markt wat planten gekocht en die had Maria gisterenavond alvast op hun plaats in de tuin gezet. Ik heb ze gepoot en flink water gegeven. Nu maar hopen dat ze mooi aanslaan.




Schoonmama kwam een bakkie doen en intussen haalde ik vast de boontjes af voor het avondeten. 



Na het eten ben ik meteen weg ´gerend´. Het was m´n maandelijkse spinavond. En vanavond was het niet een gewone, maar een speciale. Er kwam een mevrouw Art Yarn voordoen. Het was erg inspirerend! Nadat het allemaal was uitgelegd, mocht je op je eigen spinnewiel gaan oefenen. Dat heb ik niet gedaan, want ik had geen gelegenheid gehad om daar de benodigde materialen voor bijeen te vergaren. Dat gaf verder niets. Ik heb fijn zitten twijnen en intussen keek ik steeds hoe mijn buurvrouw vorderingen maakte met Art Yarn. Heerlijk, zo´n avondje.



En zo is ook deze dag weer omgevlogen. Er moet nog één kind thuiskomen en dan kunnen mijn ogen weer een poosje dicht ;-).