maandag 4 september 2017

Rommelige maandag

Met kinderen die werken, of leren, of werken-leren, heb je het huis haast nooit meer voor jezelf. Zo was vandaag Koos de hele dag vrij van school, Maaike hoefde pas om half 3 naar haar werk en Henk had een lesvrije middag. Best gezellig allemaal, maar ook rommelig. Koos en Maaike sliepen uit. Dan ga ik niet onnodig de slaapkamers op. Er wordt dan ontbeten nadat ik net de ontbijtboel opgeruimd heb. En moet je in de badkamer zijn, zit die op slot. Nee, lummels in huis werkt niet mee als je op maandag eens lekker de rommel van de zondag wil opruimen. Dan is het het mooist als iedereen even optrommelt ;-).

Willem was als altijd weer met z´n salade in z´n tas naar zijn werk gegaan. Hij eet al jarenlang een salade als lunch en krijgt regelmatig de opmerking: ¨Eet je nu nog steeds dat konijnenvoer?¨ De mensen, die dat vragen, weten natuurlijk niet wat voor lekkers ik allemaal tussen die groene blaadjes stop :-). Vandaag was het ijsbergsla met snoeptomaatjes, fetablokjes, olijven, krenten, noten, maïs, gele paprika en courget op zoetzuur. Dat is toch zeker geen konijnenvoer!


Ook Henk z´n beker en bakje vul ik altijd. Henk is best een snoepert. Maar toen ik vanmorgen vroeg, of hij komkommer in zijn bakje wilde, juichte hij, alsof ik een stuk appeltaart had voorgesteld :-).


Ik was in afwachting van een leverantie van kruiden, die direct ingepakt moesten worden. Ik had echter geen idee, hoe laat de vervoerder zou komen. Hij kwam pas om half 2 en ik liep daardoor de hele morgen een beetje rondjes te draaien, naar mijn idee. Had niet de rust om een wat grotere klus aan te pakken, omdat ik het niet fijn vind, om halverwege een klus af te moeten breken. Maar goed. Er is altijd genoeg op te ruimen en dat deed ik dan ook. Terwijl ik de stofzuiger hanteerde, kwam ik een verrassing tegen. Zat er vorige week een pad in het raamkozijn, vandaag was het een prachtige, rode libel.



Ga maar naar buiten, beest!

Vanmiddag was ik dus druk met kruiden inpakken en bestellingen klaarmaken. Nadat ik alles op het postkantoor had gebracht, schoot ik nog even bij AH naar binnen. Ik had bamigroenten nodig. Nu Hans deze week op vakantie is, eten we lekker bami en rijst en dat soort dingen. Daar houdt hij niet van. Natuurlijk eten we het ook weleens, als Hans thuis is. Dan is er altijd wel een kliekje van iets wat hij wél lust. Maar als Hans wég is, neem ik het waar en kook ik dingen, die hij niet lust :-).

Ik kwam nog wat leuke hamsteraanbiedingen tegen. Ik ging dus met veel meer de winkel uit, dan ik van plan was. Ik kocht o.a. 3 bussen Karvan Cevitam voor 5,98. Nog niet heel goedkoop, maar wel heel lekker. Wij gebruiken maar een klein beetje siroop en véél water. Anders vinden we het veel te zoet. En op die manier is het natuurlijk ook lekker voordelig. Met drie bussen kunnen we wel weer even vooruit.

We zaten met z´n achten aan de bami. En iedereen vond het heerlijk. Dat is vrij uniek. Meestal zit er wel één aan tafel, die niet dol is op het eten wat opgediend wordt. Gezellig is dat, als er goed gegeten wordt. Als toetje had ik limoenijsjes met munt van AH-huismerk. Maar toen er één opmerkte, dat het naar tandpasta smaakte, legden er prompt nóg twee hun ijsje neer. Geen nood. De half opgegeten ijsjes gingen er bij de anderen nog wel bij :-) vuilnisbakkenras

We waren lekker vroeg klaar met eten. En Willem deed eens lui. Dat vond de kat een goed idee :-).


Bij zoveel gezellige huiselijkheid pakte ik m´n haakwerkje maar. Het lijkt wel herfst ;-)