zaterdag 14 oktober 2017

Wat is de herfst mooi!

Vanmorgen stond ik om half 6 op en gooide me meteen in de hoogste versnelling.

Brood bakken,



wassen,


en strijken.


Om 10 uur was ik klaar en kon ik met Willem naar schoonmama voor het zaterdagochtend-bakkie.

Daarna wilden we van de herfst gaan genieten. Al een paar jaar is er niet van gekomen om eens lekker in de herfst naar het bos te gaan. En op de één of andere manier lukte dat steeds niet. Maar nu hebben we het voor een aantal jaar tegelijk gedaan. We hebben een stukje Pieterpad gelopen in de buurt van Stokkum. Oh, wat hebben we genoten!!

Uiteraard waren er paddestoelen. In alle kleuren, maten, soorten. En steeds moest ik tóch weer even stilstaan en ze bewonderen.






De grootste die we tegenkwamen!
Ineens was daar een beekje. Met een doorwaadplaats en een plek waar kinderen aan het spelen waren.


Er was een hoge uitkijktoren. Willem was daar al eens met Jan op geweest. Nu gingen we samen. Wat een prachtig uitzicht!







En behalve bos, was daar het boerenland. 




Akkers met bloemenranden! Zo mooi!
Goed voor de bijen :-).

Het was Genieten met een hoofdletter!!
Zó bijzonder dat ik nu weer kan lopen. Vanavond voelde ik me wel enigszins gekraakt. Maar dat mag, na een paar uur huishoudelijk werk, anderhalf uur in de auto, drie uur lang non-stop wandelen en weer anderhalf uur in de auto. Toch?