woensdag 18 april 2018

Hortend en stotend

Vandaag reed mijn treintje helaas slechts hortend en stotend. Waardoor het kwam, weet ik niet. Maar het werk vlotte gewoon niet goed. Steeds kwam er iets tussendoor fietsen: telefoontjes, mailtjes, kinderen die me ergens voor nodig hadden, een lelijk brood (niet workshopwaardig), dat.

Op zo´n dag kun je beter gas terug nemen en wat kalmer aan doen. Maar dat ging nu net vandaag niet. Morgen is er weer een workshop en daarvoor moet alles klaar staan. Dus boemelde mijn treintje verder, al ging het met wat meer moeite.

De benedenverdieping moest schoon en netjes gemaakt worden. Eerst de gang en het toilet. Vervolgens de woonkamer. De kussens gaan hier één keer per week uit de bank en dat is zeker geen overbodige luxe. Op de één of andere manier ligt er elke week opnieuw weer van alles tussen en onder de kussens: kruimels, een pen, een kam enzovoorts.


Ik stofte en zoog en sopte en aan het einde van de ochtend was alles weer gezellig en schoon.


Vanmiddag was het vooral bakken en wassen, waar ik me mee bezig hield. Maaike reed intussen naar de molen om mijn bestelling op te halen. Maar dat ging met hindernissen. Eerst reed ze verkeerd en vervolgens moest ze flink omrijden ivm file. Ik had haar dus regelmatig op de app en via ´zoek vrienden´ kon ik kijken waar ze zat en aanwijzingen geven. Handig hoor. Alleen schiet je werk niet op, met je mobiel in de hand ;-).




Het kwam gelukkig allemaal goed.

En we hebben natuurlijk tussen de bedrijven door ook nog wel van het heerlijke weer genoten. En van de jonge konijntjes. Wat groeien ze hard! Wat zijn ze lief! Nog even geduld en dan zullen de oogjes open gaan. We kunnen haast niet wachten!




Vanavond heb ik gezellig samen met Maria de shop netjes gemaakt. Er lag nog van alles van de markt van zaterdag, wat nog niet opgeruimd was. Nu kun je er tenminste weer lopen. Fijn!

Ik ga deze dag bijtijds naar bed. En hopelijk verloopt de dag morgen glijdend, in plaats van hortend en stotend.