maandag 31 december 2012

Eindejaarsmarathon

Vanmorgen om kwart over 4 begon voor mij de eindejaarsmarathon. Eerst schreef ik het stukje voor de krant. Daarna zette ik 2 wasmachines aan, zette krenten en rozijnen in de week voor de oliebollen, maakte de frituurpanschoon, zorgde voor een kilo appelsnippers, stak de houtkachel aan, haalde 3 rekken was af, kleedde me aan, maakte van 8 pond bloem oliebollenbeslag en maakte me klaar om naar Elspeet te vertrekken. Daar zou ik Koos van de logeeropvang gaan halen. Tussen de bedrijven door had ik ook nog even snel koffie gezet en brood gesmeerd voor Willem die naar zijn werk ging. Maar een kwartier nadat hij van huis was weggegaan belde hij op: de toko zat dicht. Het bleek vandaag een verplichte snipperdag te zijn en dat had hij even gemist. Het was een boffer, want nu gingen we fijn samen Koos ophalen :-).

Toen we om kwart voor 12 thuiskwamen waren Dirk en Maaike al hard aan het oliebollen bakken. Mmm, lekker!!

Na een bolletje achter m´n kiezen gestoken te hebben ging ik naadloos verder waar ik vanmorgen gebleven was: bedden opmaken, was ophangen, rommel opruimen, mail lezen, toilet schoonmaken, beslag voor appelbeignets maken.

En nu staat er nog een vaat, een strijk en eten koken op het programma. Daarna naar de kerk voor de oudejaarsdienst en dan met het hele gezin de klok naar 12 uur kijken :-).

Ik wens iedereen een Gelukkig Nieuwjaar!