donderdag 30 januari 2014

De gevolgen van een boemeldag

Dinsdag had ik een boemeldag. 's Morgens ben ik met schoonmama op stap geweest. O.a. gezellig naar de Kringloopwinkel in Dordrecht. Schoonmama was op zoek naar legpuzzels en zelf zocht ik een klaptafel. We zijn allebei geslaagd. Fijn hoor!

's Middags was het de vaste koffiemiddag met schoonmama. Ondanks dat we 's morgens al samen op stap geweest waren, zijn we toch maar niet van onze gewoonte afgeweken. Behalve koffie leuten en praten zitten we ons toch altijd nog wel nuttig te maken met een handwerkje. Ik had er  mijn spinnewiel bijgetrokken. Da's een werkje wat altijd goed samengaat met praten :-).

En ja, 's avonds ging ik alweer de hort op! Het was het brei-avondje bij mijn tante, waar ik altijd met mijn vriendin naar toe ga. Ik wilde niet overslaan, want het was al best lang geleden. Ook op de brei-avondjes wordt er heel wat afgepraat en daarom neem ik altijd een gemakkelijk handwerkje mee. Dinsdag was dat een baret die ik aan het breien ben. Nee, geen inbrei-werk, zoals de baret die ik voor Maaike maakte. Want dan moet je continu tellen. Maar gewoon een simpele rechttoe, rechtaan baret.

Maar nu de gevolgen...

Dat is natuurlijk verder de hele week hard draven om al dat geboemel te compenseren. Dat begrijp je wel :-).

Het is niet erg, hoor. Behalve de dagelijkse routines probeer ik ook de extra karweitjes op te pakken. Deze week is de woonkamer de speciale zone, die extra aandacht krijgt. Al bezig zijnde houdt ik meteen mijn ogen goed open om te kijken of ik nog dingen vind die ik los kan laten. Die gaan ogenblikkelijk mijn marktplaatswinkeltje in. Zo verkocht ik gisteren mijn oude hanglamp. Die lag alweer meer dan twee weken ruimte in te nemen. Ik ben blij dat er nu iemand heel gelukkig mee is. Hopelijk vinden de andere spulletjes ook snel een nieuwe bestemming.

Intussen ben ik ook bezig met de voorbereidingen voor kookrubriek die ik volgende week weer moet maken. Ik maakte vanmorgen vroeg een proefversie van een havermout-ontbijttaart. Nou, de kinderen vonden het beslist niet erg om proefkonijn te zijn :-). Ik verander er nog een paar kleinigheden aan en bak hem morgen nog een keer. Moeten de kinderen al weer proeven. 't Is me wat!




Er is nog een klein stukje taart over. Dat ga ik nu maar eens even lekker in mijn eentje opsmikkelen. Bakkie thee erbij en dan kunnen we er weer tegen.