woensdag 10 juni 2015

Mijn dag in beeld en woord.

Mijn dag volgens mijn iPhone:




Zaterdag kocht ik een aantal kilo's rabarber voor een euro. Ik moest ze nodig uitzoeken, want er zaten rotte stengels tussen. Ok dan. M'n eerste werkje van vandaag.



Toen we allang klaar waren met ontbijten, kwam Hans enigszins verwilderd naar beneden: Ik ben me helemaal verslapen! Oeps. Ik dacht, dat hij veel later moest beginnen en had hem dus laten liggen. Nou vooruit! Ik ga hem maar even brengen. Even heen en weer naar Rotterdam. Vertrek: 8.06 uur. Hans afgeleverd om 8.29 uur. Precies op tijd :-)



En om 8 minuten voor 9 parkeer ik m'n brik weer voor de deur.



Er worden pannenkoeken gebakken. Henk is met school op excursie naar een zorgboerderij in Nieuw-Lekkerland. Ze gaan daar ook eten: pannenkoeken! Ik bakte een heel stapeltje. Twintig daarvan moesten bestrooid worden met suiker en daarna opgerold. Hapklare pannenkoeken dus :-)


Ik bracht ze naar het inzameladres en ging meteen door naar de winkels. Ik had nog het één en ander nodig voor de kookrubriek, die ik vandaag weer moest samenstellen.

Doordat ik nog verschillende wat langere telefoongesprekken tussendoor kreeg, was de ochtend al een eind gevorderd, voordat ik aan de reportage kon beginnen.

Halverwege moest ik m'n werk onderbreken. Het was half 1. Tijd om Henk uit school te halen en meteen de melkemmer om te wisselen. Henk had het erg leuk gehad en wilde vanmiddag bij Hilde gaan spelen. Daar in de wijk werd de Straatspeeldag gehouden. Jan bracht Henk weg en ik ging snel verder aan m'n rubriek.


Het werd een groententaart.

De rest van de middag was het business as usual. Opruimen, wassen, dieren verzorgen, de hele reutemeteut.



Voor ik het wist was het alweer tijd om aan het avondeten te beginnen. Restjesdag!

 Rijst met goulash.


De groententaart die ik voor de kookrubriek bakte.


Groene smoothie voor Willem en voor mij. We doen een 10 daagse sapvastenkuur om te detoxen.


Gebakken aardappeltjes met gesnipperde ui.


Restje lamsbout.
En dan waren er ook nog 9 pannenkoeken.

Na het eten was daar de rabarber die nog gekookt moest worden en in potten gedaan. Vijf grote potten leverde het me op. Mmmm.


Er werden nog twee Moerman-broden gebakken voor m'n nicht.



En Jan liep in en uit. Die had het druk met z'n eierenwijk. Zevenhonderd stuks verkocht hij er vandaag!

En juist toen ik de was nog aan het afhalen was, ging de telefoon. Hans. Hij was vanavond op school parkeerwacht en belde of iemand hem wilde komen ophalen. Nou, 'iemand' was er niet, maar ik was er wel. Dus toog ik voor de tweede keer vandaag naar Rotterdam.


Start om 21.49 uur.


Onderweg zie ik de avond vallen. Mooi!


22.27 uur ben ik weer thuis. Kan ik de rest van de was gaan afhalen. Maar ik ben niet de enige die nog bezig is, hoor. Willem is nog hard aan het timmeren. Hij legt de laatste hand aan een hocker voor een collega.


Zo klaar.


Tijd om zo langzamerhand te stoppen met werk. Binnen zit Koos nog hard te zwoegen. O, o, wat heeft hij het druk voor school, deze laatste weken! Duimen dat hij het redt!!