vrijdag 26 augustus 2016

Advertorial

Spelregels
Vooraf even de ´spelregels´ voor wie hier nog maar kort meeleest en zich afvraagt: ¨Een advertorial op deze blog? Hoezo?¨
Aan de linkerkant van m´n blog (en soms bovenaan) draaien banners van adverteerders. Dit zijn speciaal geselecteerde adverteerders, die producten of diensten aanbieden, die passen binnen ¨Eenvoudig Leven¨. Niet zelden ken ik de mensen en/of hun producten of diensten persoonlijk en kan ik uit eigen ervaring ze van harte aanbevelen.
Voor nieuwe adverteerders schrijf ik altijd een advertorial, om ze goed onder de aandacht te brengen. Terugkerende adverteerders vragen soms ook, of ik een advertorial wil schrijven. Bijvoorbeeld om aandacht te vragen voor een nieuw product, een actie, of iets dergelijks.
Omdat niemand zit te wachten op verborgen reclame, geef ik zo´n bericht altijd de titel ´Advertorial´ mee. U kunt dan zelf beslissen, of u verder wilt lezen, of de reclame aan u voorbij laat gaan. Elke maand verschijnt er maximaal één advertorial.


1. Back-to-basic
Nu de vakantie voor velen voorbij, en voor sommigen bijna voorbij is, is het weer fijn om terug te gaan naar de basis. Alles weer in een normaal ritme, weer op normale tijden normaal eten, normale bedtijden, normale uitgaven. Toch ook weer fijn, toch?

Over normaal eten gesproken: wat is normaal? Tja...dat zou ik niet weten. Ik kan wèl vertellen wat ík normaal vind. Normaal eten is voor mij eenvoudig, puur, onbewerkt, voordelig, het seizoen volgend, gezond en natuurlijk LEKKER! Aan hoe meer van deze ´eisen´ m´n eten voldoet, des te beter!

In zo´n eenvoudig back-to-basic eetpatroon passen de producten van Yoghurt.nl perfect!

Yoghurt.nl
Bij yoghurt.nl kun je terecht voor alles wat nodig is om ZELF VERSE

* Yoghurt (naturel en Bulgaarse)
* Karnemelk
* Kefir
te maken.

Heel eenvoudig, zo vers als maar kan, gezond en voordelig :-).

Gezond
Yoghurt is, zoals je vast wel weet, gezond voor je darmen, vanwege de goede bacteriën die erin zitten. Welke bacteriën dat zijn, dat verschilt per soort yoghurt. Over de bacteriën, die in de yoghurt zitten, die je met de ingrediënten van yoghurt.nl maakt, staat op hun site:

Onze yoghurtproducten bevatten levende yoghurtculturen. Deze levende yoghurtculturen fermenteren met melk, waarbij de lactose in de melk wordt omgezet in goede melkzuren. Deze melkzuren zijn makkelijk te verteren, wat gunstig is voor de darmflora. Afhankelijk van de bereidingstijd wordt de lactose in yoghurt steeds minder. Onze zelfgemaakte yoghurt zit na bereiding boordevol goede bacteriën en melkzuren en bevat praktisch geen lactose meer. Dit in tegenstelling tot supermarkt yoghurt. Deze yoghurt wordt in een relatief korte tijd bereid en bevat daardoor nog veel lactose.
Zelf maken met de stroomloze yoghurtmaker
Zelf yoghurt maken doe ik al jaren. Ik heb er verschillende keren ook over geschreven op m´n blog. Maar dan maakte ik het met een restje yoghurt uit de winkel. Met de bacteriën, of ´culturen´, zoals dat hierboven zo mooi staat, die er dan toevallig in zitten. Nu ben ik aan de slag gegaan met de starterszakjes van yoghurt.nl en ik maakte gebruik van hun stroomloze yoghurtmaker van EasiYo.



Hoe gaat dat in z´n werk? Super eenvoudig: Je doet de melk van jouw keuze in de pot van de yoghurtmaker. Je roert er het zakje yoghurtstarter door. Je vult de buitenpot van de yoghurtmaker met kokend heet water tot het aangegeven niveau. Je zet de binnenpot met melk en starter erin. Afsluiten en wachten maar. Na 12 tot 15 uur is de yoghurt klaar.

Ik moet eerlijk zeggen, dat het resultaat me de eerste keer wat tegenviel. De yoghurt was erg dun. Maar na een aantal keren yoghurt maken, verbeterde dat. Je kunt namelijk een deel van je zelfgemaakte yoghurt gebruiken als starter van je volgende portie. Na een aantal keren werd de yoghurt dikker. Ook hielp het om de yoghurt na het maken eerst 24 uur door en door in de koelkast te koelen. Daar stijfde de yoghurt ook zeker van op. (Op de blog op de site van yoghurt.nl zag ik trouwens nog meer tips). 

Ik vond het niet zo handig werken met maar één pot bij de yoghurtmaker. Als je yoghurt klaar is, zet je die immers eerst koud (om op te stijven). Maar om een nieuwe portie te maken, heb je ongekoelde starter nodig en bovendien wil ik dat dan meteen doen, zodat je de volgende dag ook weer verse yoghurt hebt. Dat gaat niet, als je de binnenpot in gebruik hebt in je koelkast. Ik heb daarom geëxperimenteerd met een glazen pot van ongeveer dezelfde grootte en dat werkte als een trein. Dan kun je in één keer doorgaan.

Met 1 startpakketje yoghurtculturen kun je maar liefst 25 liter yoghurt maken! Er is keuze uit:

* yoghurt naturel
* bulgaarse yoghurt
* soja yoghurt

Kefir en karnemelk
Naast yoghurtculturen vind je bij yoghurt.nl ook startersculturen voor KEFIR en KARNEMELK. Beide ook producten vol met bacteriën die goed zijn voor je darmflora. Voor het maken van kefir en karnemelk heb je geen al dan niet stroomloos apparaat nodig. Deze producten fermenteren gewoon op kamertemperatuur.

Zelfgemaakte kefir is een heerlijke, frisse, gezonde drank. Ik maak het al jaren, bij vlagen. Meestal heb ik zo´n vlaag na de zomervakantie en na de kerstvakantie. Het versterkt m´n back-to-basic-wens die ik in die periode altijd heb ;-).

Een WOW-moment
Zelf karnemelk maken heb ik ook uitgeprobeerd met de starter van yoghurt.nl. En WOW! Wat een verrassing, deze zelfgemaakte karnemelk! Super smaakvol en ook heerlijk dik. Als ik het wat te lang liet staan, werd het zelfs bijna té dik (Karnemelkpap :-)). Wij zijn er heel enthousiast over!

Het is een heel verhaal geworden over iets wat zó simpel is. En voor wie er nóg meer over lezen wil: ga naar de site van yoghurt.nl. Je vindt er informatie, tips en recepten. Ook kun je je abonneren op de nieuwsbrief. Doen! Je krijgt dan regelmatig een leuke aanbieding in je mailbox. 

Over aanbieding gesproken:

Vul bij uw bestelling de kortingscode WELOVEYOGHURT (zie banner links van deze blog) in en ontvang 10% korting!

2. Smienk Trapliften
Smienk Trapliften is een terugkerende adverteerder. Ik heb al eerder verteld over de goede ervaringen, die we met dit bedrijf hadden. Inmiddels is daar een (goede) ervaring bij gekomen. Daarover later meer.

Bij Smienk kunt u terecht voor trapliften. Het speciale is, dat Smienk samen met u gaat kijken wat het beste bij u past. Daarbij is er keuze tussen NIEUWE en GEBRUIKTE liften en is er bovendien de keuze uit KOPEN of HUREN.

Hoe zit dat met gebruikte trapliften? Smienk Trapliften is een bedrijf, dat gebruikte trapliften reviseert en opnieuw aanbiedt. Dit is een win-win situatie voor iedereen: Dure, goede grondstoffen worden opnieuw gebruikt en komen niet onnodig op de stort terecht! Een gereviseerde trap is uiteraard een stuk goedkoper, dan een nieuwe. Dat maakt het voor veel mensen interessant. 

Juist de vele mogelijkheden die Smienk Trapliften biedt, maakt het onderscheid. Voor iedere situatie is een goede oplossing mogelijk.

Ervaring
Ik vertelde, dat we ervaring hebben met Smienk Trapliften. Vorig jaar december heeft Smienk bij mijn ouders een traplift geïnstalleerd. Helaas heeft mijn moeder er maar een paar weekjes gebruik van kunnen maken. In januari werd ze al in het ziekenhuis opgenomen. Toen in mei zowel mijn moeder als mijn vader overleed, was de traplift dus overbodig. Al snel hebben we contact opgenomen met Smienk, om de traplift te laten demonteren. De afspraak was snel gemaakt en even snel was de klus geklaard. De lift werd netjes afgevoerd (om weer bij iemand anders dienst te kunnen doen) en de restwaarde kregen we direct in contanten.

Bij het installeren van de lift bij mijn ouders is er een promotiefilmpje gemaakt. Mijn ouders zijn daar allebei in te zien. Wie had kunnen denken, dat ze zo snel na de opnamen er niet meer zouden zijn!