donderdag 7 augustus 2008

Eenvoudig en low budget genieten

Vandaag is Willem z'n vakantie begonnen. En hoewel we niet op vakantie gaan, zijn we wel van plan veel leuke dingen te doen. Vanavond zijn Willem en ik met 4 kinderen naar de Ballon Fiësta in Breda gegaan. Het viel me weer eens op, dat je met een klein beetje voorbereiding uiterst eenvoudig en low budget kunt genieten. We hadden tussen de middag vast warm gegeten en vertrokken rond half 5 naar Breda. Ik had een grote plastic bak met heerlijk vers zelfgebakken wit brood klaargemaakt. Behalve boterhammen met worst en chocoladepasta, had ik ook brood met de dinsdag gemaakte mango-meloenjam.



Dat ging erin als koek. Een beker koele melk erbij uit de koeltas. Puur genieten! Toch voelt het raar, om zo je eigen kuchie op te staan eten, terwijl er rondom je heen volop patat, cola, bier, suikerspinnen, popcorn en weet ik al niet wat wordt genuttigd. Het kan me geen biet schelen wat andere mensen denken, maar ik voelde me er toch een beetje om bekeken. Of zou dat maar een idee van me zijn? Intussen begon het ballonnenfeest met een vliegerdemonstratie en daarna waren er parachutesprongen. Heel leuk om te zien. Alleen konden we vanwege de dikke bewolking niet zien, hoe de parachutisten uit het vliegtuig sprongen. Ná de parachutesprongen zouden de ballonvaarten gaan starten. Maar helaas werd de lucht steeds donkerder. Ik had geen zin om ons helemaal nat te laten regenen en dus besloten we naar de auto te lopen en daar af te wachten, of het weer zou opklaren. De kinderen hadden niet veel zin om 'nu al' terug te gaan, maar ik beloofde ze 'een verrassing' als ze in de auto zaten. We zaten net goed en wel in de auto, toen de bui in alle hevigheid losbarstte. Het goot. En bovendien onweerde het nog flink ook. Intussen had ik de verrassing te voorschijn getoverd. Ik had thuis rookworstjes warm gemaakt en die dik verpakt in kranten meegenomen. Nu hadden we allemaal lekker een halve warme worst. Potje mosterd erbij en smullen maar. Het was knus en gezellig zo in de auto. Omdat het er niet op leek, dat het weer nog zou opklaren, besloten we naar huis te gaan. We hoorden trouwens van de verkeerregelaars op het terrein, dat het evenement vanwege de buien inmiddels was stilgelegd. We hebben dus helaas geen ballonnen op zien stijgen. Rond koffietijd waren we al weer thuis. Om het wat vroegtijdig beëindigde feestje nog even voort te zetten heb ik thuis voor de kinderen een grote pan popcorn gemaakt ;-)Ik ben nu al benieuwd naar wat we morgen zullen beleven. Het begint alvast met een speciaal ontbijt: omdat er melk dreigt zuur te worden, ga ik morgenochtend pannenkoeken bakken. Suprise!