woensdag 27 augustus 2008

Gewoon doen!


Gewoon doen! Dat is ons motto. Je kunt het op 2 manieren lezen: GeWOON doen of Gewoon DOEN. Allebei even belangrijk, vinden wij. Wat het opruimen betreft: dat moet je dus gewoon DOEN ;-). Ik geef me iedere morgen een enorme schop onder m'n achterste. Dat helpt :-). Vandaag was de legkast op onze overloop aan de beurt. En eigenlijk viel dat allemaal best mee. Ik was in een uur tijd klaar. Je staat wel steeds voor hetzelfde dilemma, zoals jullie ook al schreven: Wat houd je, wat doe je weg. In de legkast liggen nog een stuk of wat goede dekens. Die mochten blijven. Ook ligt daar m'n trouwjurk. Doe ik ook niet weg. Die is nog door m'n moeder gemaakt. Maar een paar nooit gebruikte Gero kinderbestekjes zet ik nu toch heus op Marktplaats. Ook lag er een nog zo goed als nieuw Ikea dekbed. Die ruil ik met die nu op Dirk z'n bed ligt. Want die is behoorlijk versleten en gekrompen en gaat in de oude kleden-bak in de garage. Verder kwam ik niet veel spannends tegen. Morgen is de verwarmingsketelkast aan de beurt. Dat red ik waarschijnlijk niet op 1 dag. Bij gebrek aan een zolder of vliering is die verwarmingsketelkast een echte verzamelplaats voor 'zolderrommel'. Dingen die je niet wegdoet: de wieg, babyspullen, werkstukken en boekverslagen van de middelbare school (alles nog met de hand geschreven of op de typmachine getypt, kom daar nog maar eens om ;-) ). Maar goed, dat is voor morgen. Daar ga ik me vandaag niet druk om maken. Vanmiddag ga ik naar een jarig nichtje. En vanavond: achter de strijkplank (de achterstand is alleen maar groter geworden :-( ).