zaterdag 8 november 2008

Teamwork

Wat een heerlijke zaterdag was het! Ik had me ingesteld op een grijze, regenachtige dag. Maar het is hier de hele dag prachtig weer geweest. Lekker zonnig en droog. Dat kwam mooi uit, want Marco en Dianne kwamen een daagje en brachten een aanhangwagen vol kachelhout mee. Het was allemaal mooi droog hout en het meeste hoefde ook niet meer gezaagd te worden. Het kon zó het houthok in. En omdat vele handen licht werk maken, hielpen de kinderen mee.





Toen de aanhangwagen gelost was, hebben we met de hele club heerlijk geluncht. Ik had lekker vers gebakken witbrood en had zalmmoten gebakken, die ik gisteren van mijn vader kreeg. Wat een luxe! Na dit heerlijke eten en het gezellig bijpraten, startte Willem z'n motorzaag om nog wat balken aan stukken te zagen. Marco en de kinderen hielpen met aangeven en opstapelen. Ondertussen werd er natuurlijk hard gegeind. Maria was onder het hout weggekropen en Willem deed net, of hij haar daar vond. Dikke pret :-).




Bijna al het hout wat er weer lag is gezaagd. Er ligt een flinke voorraad. We zitten er letterlijk warmpjes bij :-). Inmiddels was het bijna 4 uur. Tijd om naar de boer te rijden, om daar restanten in te kopen. (Ik schreef hier eerder over op 24 mei). Behalve 40 kilo aardappels, 24 kilo appels en 25 kilo uien, hebben we een flinke voorraad groenten en fruit ingeslagen. Bij het uitladen hielpen de kinderen weer dapper mee.



We hebben met z'n allen flink wat werk verzet vandaag. Om 5 uur kwam Maaike H. om te helpen met kinderen in bad doen. En, alsof ze m'n blog gisteren gelezen had, ze bracht een prachtig herfstboeket voor me mee. Zomaar! Wat lief!



Vanavond moest Trijnie gaan oppassen en dus wilde ik een stuk aan haar kousen breien. Helaas ontdekte ik net, dat ik iets fout gedaan heb. Ik moet een heel stuk uithalen. Nou ja, 't is niet anders :-(.