maandag 16 juli 2012

Hap Snap 4

En toen was er het haken. Jarenlang heb ik niet gehaakt, maar nu heb ik de smaak weer helemaal te pakken. Ik begon met een rood-wit gehaakt kussen voor op de meiden hun kamer. Maar intussen ligt het kussen al wekenlang in de huiskamer. Het staat zó gezellig, dat ik spontaan bedacht om voor alle (twaalf!) eetkamerstoelen kussenhoesjes te haken. Elk hoesje bestaat uit 16 vierkantjes. Totaal zijn er dus 192 vierkantjes te haken. En ja, die moeten allemaal aan elkaar gezet worden en dan zijn er ook nog zo´n 70 draadjes per kussentje af te hechten.






Ik kan wel even vooruit. Leuk projectje voor in de vakantie.

Maar intussen kwam ik nog weer zoiets leuks tegen! Dat móest even snel tussendoor: onderzettertjes. Ik vond ze op het blog van Karin. Ik haakte er 12. Van elke kleur uit de kussenhoesjes drie. Staan ze niet enig op de salontafel met het nieuwe kleedje van Bellebien?