vrijdag 27 februari 2015

Uitstapje met Henk

Vanmiddag ben ik samen met Henk naar Blijdorp geweest. We hebben daar een abonnement en dus is het ook de moeite om er voor een paar uurtjes heen te gaan. We gingen om 14.00 uur van huis. Drinken en wat lekkers mee. En een opgeladen telefoon om foto's en filmpjes te maken. Heerlijk dat ik daarvoor niet altijd m'n onhandig grote fototoestel meer hoeft mee te slepen!

In de auto vroeg ik aan Henk welke dieren hij graag wilde zien. Het maakte hem niet zoveel uit. Als we maar begonnen bij de zeeleeuwen. Geen probleem. Die zijn meteen bij de ingang. Dus daar zouden we als eerste gaan kijken.


Het zonnetje was heerlijk! We besloten dus lekker buiten te blijven en dingen als het Oceanium en de Vlindertuin te bewaren voor als we een keer met minder lekker weer zouden gaan.

We liepen langs de ijsberen. Verrassing! Er is pas geleden een ijsberentweeling geboren en moeder en kindjes waren heerlijk aan het spelen in de zon! Ik kon er geen genoeg van krijgen.


Maar Henk wilde verder. Ok.

We keken bij de prairiehondjes. Bij de struisvogels die net eten gekregen hadden. Met z'n tweeën pikten ze gulzig uit één bak. Af en toe staken ze hun koppen omhoog. Dat was een grappig gezicht. Het leek net of ze er moeite mee hadden om hun nek uit de kronkels te halen :-).

We keken bij de gevlekte hyena's. De giraffen sloegen we over. Daar was het steendruk. En we hadden die de vorige keer al uitgebreid bekeken.

We keken bij de enorme krokodillen. Ze lagen achter het glas, vlakbij ons. Hu, wat een tanden! Doe mij maar liever die grappige stokstaartjes. Die vind ik veel leuker.



Ik dacht dat de gorilla's met dat mooie weer wel buiten zouden zijn. Maar nee. Het was zeker toch te koud. Henk ging eerst maar even lekker spelen in de speeltuin. 



Daarna wilde ik toch graag bij de apen kijken. Henk wilde niet naar binnen, want hij vond het er stinken. Daarom bracht ik hem naar de binnenspeeltuin en ging alleen naar de apen.

Het babyaapje wat vorige keer nog bij z'n moeder aan haar borst hing, stuiterde nu al parmantig door het verblijf. Hoe schattig, zo'n klein ding!

Dan is Bokito maar een griezel. Die reuze gorilla kwam eens vlak voor me poseren. Ik vind hem imponerend en een beetje eng. Er was ook een moederaap met een baby bij de gorilla's. Maar die kreeg ik niet goed voor de lens.



We besloten op ons gemakje terug te gaan. Het ging al richting sluitingstijd. We stonden nog even stil bij de wolven.

Toen we bij de uitgang kwamen hoorden we de zeeleeuwen brullen. Daarom sloten we ons uitstapje af zoals we waren begonnen: kijken bij de zeeleeuwen. Prachtig zo soepel als ze zwemmen! En ook leuk om te zien hoe ze als groep leven.



Thuis gekomen maakte ik een lekkere maaltijd klaar: gebakken aardappelschijfjes, uientaartjes, spinazie en sla. En voor ieder een ijsje toe. 

De vakantie zit er alweer bijna op. Morgen hoopt Maaike weer thuis te komen. Er logeert nog een nichtje. Nog even. En dan moeten we weer in het gareel...