woensdag 3 januari 2018

50!

Gisteren was mijn 50ste verjaardag. We hadden een erg gezellige dag. Iedereen was vrij en er was geen planning. We keutelden allemaal maar wat aan :-).

Willem maakte ontbijt klaar voor op bed. Gewoon simpel havermout, zoals we dat zo graag lusten.  Met voor de feestelijkheid er een glaasje sinaasappelsap bij.

Terwijl ik een bad met heerlijke rozemarijn-badschuim nam, is Willem bloemen voor me gaan halen. Zowel ontbijt op bed als bloemen van Willem is iets uitzonderlijks en daarom extra genieten!



De post bracht een mooi kado. Wat voelt dat feestelijk, een koerier met een pakje voor jou!

We dronken koffie met restanten aan taart en koek van Nieuwjaarsdag en daarna splitste het gezin zich op. Trijnie kwam Maaike halen. Zij gingen stadten en chillen, zeiden ze. Ze hebben er vervolgens een lange middag voor uitgetrokken om een speciaal kado voor mij te kopen: mooie zwartleren handschoentjes (echte snoeppies!) en een verwennerij van Lush.

Leendert, Hans en Henk vertrokken naar de Mediamarkt voor een rondje inspiratie opdoen. Kijken, kijken en niet kopen, dus :-).

Willem en ik gingen naar Roukens Optiek. Willem z´n ogen zijn achteruit gegaan. De laatste tijd las hij toch wel een heel speciale vertaling van de Bijbel :-)). Tijd dus voor een oogmeting en meteen een nieuwe bril. Na de meting bleek die nieuwe bril inderdaad geen overbodige luxe. Wat zal het fijn zijn, als hij straks weer normaal kan lezen, piano spelen en achter z´n beeldscherm werken zonder daar met z´n hoofd achterover (om door het leesgedeelte te kijken) achter te zitten!


Terwijl we nog bij Roukens waren, kreeg ik een appje van Maria: zijn jullie al klaar? Oma is er! Ok, ok, we komen er al aan :-). Het werd het een dagje van bijna aaneengesloten koffiemomentjes,  zo ongeveer.

´s Avonds gingen we met mijn brussen en aanhang uit eten bij van der Valk in Dordrecht. Nu we geen ouderlijk huis meer hebben (wat is dat een leegte, deze dagen :-( ), gaan we aan het begin van het nieuwe jaar met elkaar uit eten om elkaar Gelukkig Nieuwjaar te wensen. Om de beurt kiezen we een restaurant en deze keer waren wij aan de beurt om te kiezen. Van de Valk bleek een heel goede keuze. We hebben erg genoten. Heerlijk eten, prachtig opgemaakte borden, fijne stoelen, lekker warm, geen hinderlijke muziek, rustige sfeer. Ik had een ronde tafel aangevraagd, zodat we met z´n achten goed in contact waren met elkaar en elkaar ook goed konden verstaan. We hebben de hele avond gezellig gepraat. Enorm veel herinneringen op zitten halen...

Het voorgerecht van mijn broer.
Kreeft.

Ik hou het bij vegetarisch.
Geitenkaas in filodeeg.

Mijn heerlijke, aparte, nagerecht!
Olijfijs en een witte Bros

Willem ging voor de sorbet en nam er twee!
Grapje, nepnieuws!
Eén was er van mijn schoonzus :-))

Ook deze avond werd ik weer verwend. Van mijn zussen kreeg ik boeken, die op mijn verlanglijstje stonden. En van broer en schoonzus een boekenbon. Daar ben ik ook heel blij mee, want ik spaar voor twee boeken, die samen maar liefst 149 euro kosten. Dat is nog even doorsparen dus ;-).


Trijnie appte, of we na afloop nog even bij haar langskwamen. (Ze woont op een steenworp afstand van van der Valk.) Ze had nog een doos oliebollen en appelflappen enzo die niet opkwamen. Nou, daar hebben we dus nog even een piepklein ommetje voor gemaakt en daarna reden we naar huis. Het was nog lekker vroeg (voor tienen) en dus heb ik me heerlijk geïnstalleerd onder m´n wollen deken en bij de fijne leeslampjes, die we nu bij ons bed hebben, en ben in een nieuw boek begonnen te lezen.

Maar nu is het gedaan met luieren, rustig aan doen, bakjes koffie drinken en verwennerij. De plicht roept. (de wasmand hoor ik zelfs schreeuwen ;-)). Willem is weer naar z´n werk vertrokken. Kortom: aan de bak!

Maar eerst wil ik nog iedereen heel hartelijk bedanken voor alle wensen, felicitaties en lieve woorden. Ongelofelijk hoeveel facebookberichtjes, e-mailtjes, messengers, kaartjes enzovoort er kwamen en nog steeds binnenkomen. Wat een warmte! Heel bijzonder! Weet dat ik het enorm waardeer en dat alles met aandacht wordt gelezen!