dinsdag 25 mei 2021

Van alles wat

We hadden rustige Pinksterdagen. We hadden geen plannen gemaakt en dat is wèl zo fijn. Gisterenochtend was onze groep aan de beurt om naar de kerk te mogen. Na de dienst reden we naar huis en zag ik ineens twee reeën in een weiland. Zo mooi! We zijn speciaal nog even omgekeerd en teruggereden om ze goed te kunnen zien.

Toen we thuiskwamen, arriveerden juist Wim en Geertje met de kinderen. Die kwamen gezellig een bakkie koffie doen. Willem maakte de kachel aan. Eind mei en dan de kachel aan! Ongelofelijk na jarenlang steeds warme en droge lentes. Wim en Geertje hadden verder ook geen plannen en daarom bleven ze meteen ook maar meeëten. En terwijl ik eten kookte, bakten Geertje en Maria 30 cupcakejes voor Willem z´n verjaardag. Zodoende werd het een huiselijk middagje ;-).

Vandaag was het uit met het geluier. Er was werk aan de winkel. Letterlijk ook, want we hadden de nieuwsbrief verzonden en daardoor lagen er heel wat orders te wachten. Ik ben dan ook vanmorgen om 5 uur meteen gaan inpakken. 

Ook zijn we bezig met een soort interne verhuizing. We kwamen schapruimte te kort en hebben een aantal stellingen erbij gekocht. Het duurde weken, voordat ze geleverd waren. Maar nu zijn ze er dan toch. Maria heeft ze samen met Jan-Hendrik in elkaar gezet en ze had vorige week vast één stelling gevuld. Vanmorgen vulde ik er nog twee. Alle broodbakbenodigdheden staan nu bij elkaar. 

Vanavond heb ik een begin gemaakt met het reorganiseren van de zes andere stellingen. Drie voor food en drie voor non-food. Het is heerlijk om alles schoon te maken en te ordenen. Tegelijk is het ook een hele klus. Maaike kwam me ook nog een uurtje helpen. We zijn al een heel eind. Dat moet ook wel, want vrijdag heb ik de laatste workshop voor de zomerstop en dan moet m´n ´winkeltje´ natuurlijk weer op orde zijn.

En er moest uiteraard ook vandaag weer worden gekookt. Ik zei tegen Henk, dat hij mocht kiezen. Henk had een heftige dag, vandaag. Vanmorgen landde er vlakbij zijn school een traumaheli. Er was iemand neergestoken. Later lazen we op de nos-site, dat er een jongen van 17 jaar is doodgestoken. Dat kwam al flink hard binnen bij Henk. Maar toen hij ook nog hoorde, dat de schoonvader van zijn juf was overleden, was hij dubbel geraakt. Ik vond, dat hij dan maar eens mocht kiezen, wat we zouden eten. Taco´s, was zijn wens. Taco´s?? Ok. Dat heb ik nog nooit klaargemaakt. Maar dat geeft niet. U vraagt wij draaien. Ik zocht een receptje op en ging samen met Henk taco-schelpen halen. Ik maakte 12 vegetarische en 12 met gehakt. Het was erg lekker en alles ging schoon op.


Koos had vandaag zijn eerste werkdag bij z´n nieuwe baas. Dat was natuurlijk leuk en gaf de nodige verhalen aan tafel. Jan heeft morgen weer een examen. Maaike en Jaap hebben vandaag hun keuken gekocht. Leendert en Thea komen een week eerder terug uit Equador, hoorden we net. En zo is het hier nooit saai :-).