vrijdag 25 oktober 2024

Feestelijkheden

 De afgelopen week waren er nogal wat feestelijkheden. Dat maakte de week best speciaal.

Eerst was er de 25ste huwelijksverjaardag van onze vrienden. Willem en ik waren samen uitgenodigd op hun feestje in een restaurant in Dordrecht. Dat was vorige week vrijdagavond. Het was een gezellig en intiem feestje, met leuke gesprekken met ons onbekende mensen, maar ook met oude bekenden. 

Ook heel speciaal was het, dat mijn vriendin een leuke verrassing had bedacht voor haar man. Ze had Cocky Drost uitgenodigd, die een prachtige en persoonlijke speech hield. Daarna hebben mijn vriendin en haar man hun trouwbelofte vernieuwd en uitgesproken en die daarna ook officieel bezegeld met een handtekening.

We hebben genoten van deze speciale avond.

De volgende dag ging ik ´s middags in mijn eentje op pad naar alweer een feestelijkheid. Schoonzus Marleen was jarig geweest en vierde haar verjaardag op een speciale manier. Dat heeft alles te maken met de aanstaande emigratie naar Frankrijk DV volgend jaar. Deze laatste verjaardag in Nederland had ze bedacht om met elkaar iets creatiefs te doen. Leuk!

Toen ik in Apeldoorn aankwam, lag alles al klaar. We gingen een macramé plantenhanger maken. Hoe leuk! Het was wel een jaar of 45 geleden, dat ik dat gedaan had, maar ik kreeg de smaak al snel weer te pakken. Ik had de hanger al vlot af en had nog tijd om aan een tweede te beginnen. Die ging half afgemaakt mee terug naar huis. Ik wilde namelijk toch wel weer een beetje op tijd terugrijden, want er zou weer een koppeltje (klein)kinderen op de zaterdagse frieten afkomen. 

De hanger heeft een mooi plaatsje gekregen in de webshop

Willem had intussen de honneurs waargenomen en was naar het verjaardagsfeestje van een nichtje geweest. Hij was net iets eerder thuis dan ik en had vast pindasaus gekookt en de frietpannen aangezet. Altijd fijn zo´n afsluiter van de week!

Voor wie het leuk vindt: schoonzus Marleen vlogt over haar passie: ´handwerken´. Haar vlog heet ´Praten en breien tegelijk´.

Deze week is op woensdagavond Esther gedoopt. Ik mocht haar de kerk binnendragen, omdat Esther met haar tweede naam naar mij vernoemd is. Ook dat is dan weer zó speciaal en ontroerend. Na de doopplechtigheid ben ik met Esther naar huis gegaan. Maar ik had mijn telefoon en mijn oortjes meegenomen, zodat ik de dienst verder online kon meemaken. Na de dienst konden we nog fijn even napraten met elkaar. 

Vanmiddag kregen we een kleine logee. Vespertje logeert een nachtje bij ons. Alweer iets speciaals. Zo gezellig, zo´n peutertje om je heen en aan tafel. 


Ze mocht vanavond mee naar de ´hele oude oma met de lift´ (Willem z´n moeder). Het werd daardoor wel een beetje een latertje voor haar. Maar dat is niet zo erg voor een keertje. Bij opa en oma mag dat allemaal :-). Ze mocht vanavond na het eten met Willem mee de hond uitlaten. Dat vond ze ook super leuk. En ze is dol op Muck en op ´ome Hek´. Nu maar hopen, dat ze vannacht lekker doorslaapt en niet ineens haar mama mist. Maar dat zal zo´n vaart niet lopen.

Ik ga vandaag maar eens op tijd in m´n mandje. Ik had vanmorgen een erg leuke workshop, maar het is en blijft toch altijd best heel intensief, met de voorbereiding erbij. Daarna wachtten er heel veel bestellingen op me, die ik toch heel graag vandaag op de post wilde zien te krijgen. Ik heb gewoon keihard gewerkt! Ben echt aan m´n bedje toe ;-).