De zomer is mijn lievelings jaargetij. En ja, dan mag het ook gerust 30 graden zijn :-). Het mooie zomerweer verzacht de ellende van m´n rugpijn.
´s Morgens zak ik het liefst om 5.00 uur in m´n tuin. Het is dan heerlijk stil en lekker fris. Er is altijd wel iets te doen. Bij warm en droog weer is gieten m´n eerste werk. Ik doe dat nooit ´s avonds, maar ´s morgens vroeg. Ik weet niet of mijn redenering klopt, maar ik heb het idee, dat wanneer je ´s avonds giet, je de slakken uitnodigt om de hele nacht aan je planten te komen knagen. Die beestjes komen immers op vocht af en zijn vooral ´s nachts actief. Dus giet ik ´s morgens. Dan heb ik bovendien energie genoeg om een keer of twintig (?) met twee gieters heen en weer te lopen.
De moestuin doet het werkelijk fantastisch. Behalve dat er een rijtje prachtig opgekomen salad-spinazie en een rijtje stengelui in de magen van een leger slakken is verdwenen, doet alles het opperbest. Echt zo leuk!
| De zakken aan de muur zijn weer zo mooi |
| Dit jaar heb ik ook verschillende potten op tafel. Gezellig! |
| De eerste (snoep) tomaatjes zijn in aantocht! |
| De braam hangt ook vol beloften |
| Elke dag een schaaltje. Mmmm. |
| Even testen of de wortels al klaar zijn. Bijna! |
| De eerste bieten zijn intussen ook geoogst. |
Zaterdag zijn bijna alle kinderen en kleinkinderen geweest. Willem had zin in bbq-en. Dat is weer eens wat anders dan friet eten. Het was erg gezellig en Willem werd meteen ook erg verwend voor Vaderdag. Een pet, een boek, haring, een stuk kaas, een taart en nog meer!
| Een nieuwe pet. En een overheerlijke taart van Bakker Casteleijn! |
We hadden eens een keertje een groot stuk vlees klaargemaakt. Het was een stuk procureur, wat ik eerst een paar uur in de marinade had gezet en wat daarna de hele middag zachtjes gegaard was op de bbq. Wij zijn zelf niet van die prof-bbq-ers. Maar dit kwam aardig in de buurt :-). Onze Wim is wel een echte prof op de bbq. Hij is zelfs zó maf van z´n Kamadoo, dat hij hem meegenomen had (loodzwaar ding). Het was echt een feestje!
In de shop is het erg rustig nu. Maria, Rhodé en ik hebben ons dus vandaag ook rustig gehouden. De meiden hebben tot ongeveer 14.00 uur ingepakt. Zelf maakte ik de verzendingen klaar en deed bestellingen bij leveranciers. Na 14.00 zaten we lekker onder de parasol. Esther lekker in een bak water ;-).
Ik geniet van m´n borduurwerkje. Van handwerken vind ik breien het aller-, allerleukst. Maar borduren vind ik zéker ook leuk en zo´n luchtig handwerkje is nu eigenlijk ook wel fijn :-).
Vanavond gingen Willem en ik weer op bezoek bij zwager Dirk. En zo was deze dag toch ook weer goed gevuld. Tijd om mijn ogen een poosje dicht te doen!