vrijdag 23 januari 2009

Blij!

Een poosje geleden kwam ik via via op het weblog van Theo terecht. (Update per 02-02-2008: Theo meldt, dat hij door zijn wol heen is. Er zijn nog wel lappen stof.) Hij vertelt daar over zijn moeder die dementerend is. In haar goede jaren heeft zij heel veel genaaid en gebreid. Langzaam maar zeker heeft zij een enorme voorraad lappen en wol aangelegd. Nu ze op de wachtlijst staat voor een verzorgingstehuis, is Theo vast begonnen om die voorraden op een goed plaatsje te krijgen. Wanneer je belangstelling hebt voor lappen of wol kan je Theo mailen. Aangezien er hier heel wat afgebreid wordt, heb ik Theo om wol gevraagd. Gisteren kwamen er 2 grote zakken wol binnen.



Wat veel! En wat ben ik blij! Hier kan ik echt wel even mee vooruit. Er zat ook wat breikatoen bij. En daar ben ik meteen mee aan de slag gegaan. Ik maak er vaatdoekjes van. Niet voor mezelf, want hier volstaat een versleten hemd of t-shirt ook prima. Ik kan me niet heugen ooit een vaatdoek gekocht te hebben. Maar een handgebreid katoenen vaatdoekje is zomaar een leuk kadootje. Zeker als je het mooi inpakt met bijvoorbeeld een fles afwasmiddel of een afwasborstel erbij.