zaterdag 13 maart 2010

De eindstand

Morgen is het 14 maart en dan heb ik precies één maand alle uitgaven van de huishoudknip bijgehouden. Morgen wordt er niets uitgegeven en dus is het tijd voor het opmaken van de eindstand. Eerst moet me van het hart, dat ik het heel leuk vond om via deze manier veel met jullie te delen. Er waren ook steeds heel veel reacties. En daar kan ik meestal weer veel van leren. Kritiek mag ook gerust, hoor. Ik kan wel tegen een stootje. En ook weet ik, dat wat er soms wat 'aanvallend' geschreven staat, lang niet altijd zo wordt bedoeld. Dus voel ik me vaak helemaal niet aangevallen. Daar heb ik mee leren omgaan. Zo werkt het nu eenmaal in 'blogland'. Iedereen dus bedankt voor het reageren!

Gisteren en vandaag waren er nog een paar uitgaven: 9 euro meebetaald aan het verjaardagskado van mijn moeder, 1 euro voor een 2-literkan melk, 10 euro voor een verjaardagskado voor mijn andere jarige zus, 15 euro voor een verjaardagskado voor M en D, 5 euro voor 10 liter boerenmelk, 40 euro voor een flinke voorraad aardappels/groenten/fruit. Kom ik op een maandtotaal van: 977,30

Een maand is in zekere zin toch maar een momentopname. Als je écht wilt weten, wat je per maand aan bepaalde zaken uitgeeft, moet je toch wel minimaal een half jaar alles netjes bijhouden.

In deze maand zijn enkele posten die opvallen. Allereerst de post kado's. Die was, door de vele verjaardagen, erg hoog: 120,50. Ook de post 'vlees' was hoog: 194,80. Ik heb een flinke partij gekocht en de eerstkomende paar maanden hoef ik nu geen vlees meer te kopen. Daar staat dan tegenover, dat mijn meelvoorraad bijna op is. D.V. volgende maand gaat er dus een aardig bedrag naar de molen. Ook komt de kapper komende maand weer en dat is ook al snel 80 euro. En verder zullen er zo langzamerhand wat nieuwe (zomer)schoenen moeten gekocht worden. Dat zijn posten die allemaal zo een beetje rouleren.

Om nog een paar posten van de afgelopen maand te noemen: Agf was 65 euro, Fluitlesgeld 27 euro, Huishoudelijke hulp 80 euro en melk: 22,90. En dat waren dan voorlopig weer eens even genoeg cijfertjes :-)