vrijdag 16 december 2011

Schoonmaakster en kippenverpleegster

M'n ochtendje was weer verre van saai :-). Ik verbaas me er al langer over, dat veel vrouwen van mening zijn, dat ze buitenshuis moeten werken om zich te kunnen blijven ontwikkelen. Ik werk al 25 jaar niet meer buitenshuis, maar mijn ontwikkeling heeft toch heus niet stil gestaan.

Vanmorgen had ik eerst de functie van schoonmaakster. Afijn, dat is allemaal niet zo spannend natuurlijk. Schoonmaken is schoonmaken. Toch is het ene schoonmaakklusje leuker dan het andere. Vanmorgen maakte ik het kantoortje van Dirk schoon. Sinds een maand of twee huurt hij een kantoorruimte, waar hij z'n werkzaamheden voor z'n eigen bedrijf doet. Ik was blij, toen hij die ruimte kon huren, want op z'n slaapkamer was het haast geen doen meer. Al die apparatuur en dan ook nog eens werken op de gekste tijden ('s nachts bijvoorbeeld, als er een klus af moet) en af en toe had hij er ook zakelijke besprekingen. En dat is toch eigenlijk geen potje, als je klanten op een overvolle slaapkamer moet ontvangen. Die kantoorruimte is dan ook een verademing. Eens in de twee weken ga ik er even anderhalf uur heen om er een stofzuiger en een poetslap door te jagen, het toilet te boenen en de vuilnis af te voeren. Leuk hoor, een kantoor schoonmaken. Daar heb je eer van je werk en als je de deur achter je dicht trekt heb je echt het gevoel iets helemaal af te hebben. Dat is thuis wel anders en dus vind ik die schoonmaakklus op Dirk z'n kantoor leuk :-)



Mijn verdere ontwikkeling vandaag had alles te maken met een zieke kip. Een van m'n kippetjes heeft sinds gisteren een dikke krop en ze tiert ook niet zo. Dus ben ik maar eens aan het googlen gegaan om te kijken wat ik er aan kan doen. Behalve allerlei adviezen over een passend dieet kwam ik ook steeds tegen, dat ik de krop moest masseren. Ok, ook daar maar eens de ins en outs van opgezocht en aan de slag. Zo heb ik er zomaar een professie bij geleerd en was ik kippenverpleegster. Hopelijk gaat het goedkomen met m'n kippetje. Ik ga steeds even bij haar kijken en vind het zo naar, zo'n zieke kip!