zaterdag 5 oktober 2013

Het was me het weekje wel...

Het was een erg drukke week. Er ging geen dag voorbij of ik moest buitenshuis zijn. En ja, als je dan thuiskomt, zijn er echt geen kabouters bezig geweest. Het huishouden moest steeds hapsnap overal tussendoor gefrommeld worden en dat geeft niet zo´n goed gevoel.

Maar goed. Het is toch zaterdagavond geworden en morgen is het de rustdag. Alle kasten zijn gevuld en de wasmanden redelijk leeg. Da´s toch al heel wat :-).

Het is ook goed te merken dat we middenin de oogsttijd zitten. Woensdag mocht Maria met een vriendinnetje mee valappels rapen. Ze kwam thuis met twee grote boodschappentassen vol appels. Er waren enorme joekels bij. De grootste appel woog maar liefst 480 gram! Voor komende week staat er appelmoes maken op het programma!
Trijnie kwam vandaag thuis met een grote zak verse walnoten. Ze waren zó vers, dat ze eerst nog gedroogd moesten worden. Een deel ligt nu uitgespreid op het bakblik van de oven van mijn houtkachel. Als die morgenochtend even aangaat om de nachtkou te verdrijven, drogen de walnoten vanzelf mee.
En ja, vanmorgen mocht ik bij iemand druiven komen halen. Hollandse druiven. Ik schat wel een kilo of 25. Misschien wel meer. Ik heb er vandaag ongeveer 20 liter sap van gemaakt. Van een deel daarvan wil ik volgende week een wijntje opzetten.
Maandag werden er ook nog wat pruimen naar binnen geschoven. Daar zijn o.a. taarten van gebakken. Maandagavond had ik mijn maandelijkse spinavondje en ik had juist koffiedienst. Dus bakte ik twee taarten tegelijk. Eén werd hier opgediend als luxe dessert, de andere ging mee naar de spinavond. Zo kom je dan weer van je overrijpe pruimen af :-).
Behalve die pruimentaart hadden we van de week nóg een luxe dessert. Trijnie had op een beurs gestaan en bracht van een collega standhouder heerlijke mousse mee. Drie soorten maar liefst! Mmm. Oeps, eigenlijk eten we zoveel mogelijk suikervrij...We spijbelen een keertje :-).

Vandaag was het extra druk. Willem moest de hele dag werken en dus stond ik er alleen voor. Jan moest naar de natuurclub in de Biesbosch. Dat was om half 10 de auto in om hem te brengen. En om half 12 weer de auto in om hem te halen...
Er moesten broden gebakken worden. De maandboodschappen moesten uitgepakt worden. Ik had geen enkele aardappel meer en dus móest ik naar van Os om AGF in te slaan. Ook moest er een pakje naar de post gebracht worden en een kadootje gekocht worden voor een jarig nichtje. Het was draven! Zeker omdat ik een paar handjes miste. Maaike was werken, Maria was logeren, Trijnie had het druk. O ja, da´s waar ook. Zij had vanmiddag een babyshower georganiseerd voor haar vriendin. En dus was de vraag: ¨Maham, wilt u cupcakes bakken, please?¨ Ja hoor, dat wilde mam ook nog wel er tussendoor frummelen :-)


Het was nog niet bekend of er een jongetje of een meisje wordr verwacht, dus maakte ik maar roze en blauwe. Lief hè?

Maar nu is het gedaan. DV volgende week een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Eén ding weet ik alvast: de kalender staat alwéér bomvol...Met als persoonlijk hoogtepunt: het Imkerexamen op dinsdagavond. Spannend!